۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۱۷۰۳۲
حجت‌الاسلام دهنوی:

زوجین محبت به یکدیگر را هیچگاه فراموش نکنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام دهنوی کارشناس امور مذهبی و خانواده، گفت: اگر زوجین از تفاوت‌های رفتاری و ویژگی‌های کلی جنس زن و مرد آگاه باشند، در زندگی مشترک به آرامش می‌رسند.
حجت الاسلام  حسين دهنوي حجت الاسلام دهنوي

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، حجت‌الاسلام حسین دهنوی، عصر سه شنبه در همایش همسران روحانیان استان یزد در فرهنگسرای شهرداری اظهار داشت: مردان و زنان ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی کاملا متمایز با یکدیگر دارند اما عدم آگاهی و اطلاع از این تفاوت‌ها اغلب ریشه بسیاری از مشکلات و اختلافات خانوادگی است.

 

وی عنوان کرد: زنان و مردان معمولا در زندگی مشترک، همسرانشان را با ویژگی‌های خود قیاس می‌کنند که این امر عامل بروز برخی سوء‌تفاهم‌ها، کدورت‌ها و دلگیری‌هاست که در نهایت تبدیل به اختلافات خانوادگی می‌شود.

 

این کارشناس امور مذهبی و خانواده خاطرنشان کرد: زنان باید ویژگی‌های مردان و مردان باید ویژگی‌های زنان را بشناسند و مبنای رفتاری خود را بر اساس این ویژگی‌ها قرار دهند تا کمتر دچار اختلاف و سوء‌تفاهم در زندگی مشترک شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مردان معمولا موجوداتی کل نگر و زنان جزء نگر هستند، افزود: بسیاری از زوجین حتی پس از سال‌ها زندگی مشترک هنوز بر سر این موضوع بحث و اختلاف دارند در حالی که اگر از ویژگی کل نگری مردان یا جزء نگری زنان آگاه باشند، دیگر اختلافات بروز نخواهد کرد و زندگی به آرامش خواهد رسید.

 

حجت‌الاسلام دهنوی همچنین با ذکر مصداقی دیگر بیان کرد: زنان در بعد احساسی، دچار شدت عواطف و مردان دچار کمرنگی عواطف هستند زیرا اگر غیر از این بود و مثلا مردان نیز دچار شدت عواطف بودند، کار خارج از منزل برای آنها مقدور نبود و به مشکلات روحی، اخلاقی و روانی بسیاری دچار می‌شدند.

 

وی عنوان کرد: برعکس زنان اگر دچار کمرنگی عواطف بودند، نمی‌توانستند در مقابل مسئولیت سنگین مادری و تربیت فرزندان، مقاومت کنند.

 

حجت‌الاسلام دهنوی همچنین با بیان اینکه در زمینه احساسی و غریزی نیز تفاوت‌های بسیاری بین زنان و مردان وجود دارد، تاکید کرد: قدرت خودکنترلی در زنان بسیار بالاست اما مردان اینگونه نیستند و غریزه برای آنها در اولویت است و این ناآگاهی از ویژگی‌ها، اغلب زوج‌ها را دچار مشکل می‌کند.

 

وی تصریح کرد: اگر درک شود که برخی رفتارهای زن و مرد، اقتضای زن و مرد بودن آنهاست، بسیاری از مشکلات رفع و زوجین در زندگی به آرامش می‌رسند.

 

کارشناس امور مذهبی و خانواده ادامه داد: زنان معمولا محبت‌پذیر و مردان اقتدارگرا هستند، زوجین باید این روحیات یکدیگر را بشناسند و درک کنند و بر‌اساس آن با همسران خود برخورد کنند.

 

وی یا اشاره به اینکه زنان از طریق گوش و مردان از طریق چشم، سریع‌تر می‌توانند پیام‌ها را دریافت کنند، افزود: این حتی در روابط فرا خانوادگی نیز اثبات شده است به نحوی که 80 درصد زنان و دخترانی که به ارتباط با جنس مخالف گرایش نشان داده‌اند، از طریق گوش و شنیدن مجذوب افراد شده‌اند و برعکس 80 درصد انحراف اخلاقی مردان، از طریق چشم بوده است.

 

حجت‌الاسلام دهنوی ادامه داد: عدم آگاهی از ویژگی‌های شخصیتی زنان و مردان در زندگی‌های مشترک مشکل ایجاد کرده و گاهی حتی اختلافات زناشویی 20 ساله را در زندگی‌ها رقم زده است.

 

وی تصریح کرد: این یک آفت است و باید با شناخت، آگاهی و درک متقابل هرچه سریع‌تر از زندگی‌ها زدوده شود.

 

گفتنی است، این مراسم به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با حضور بیش از 300 نفر از همسران روحانیان استان در فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار شد./1328/د101/ب4

ارسال نظرات