۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۱۷۲۲۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان:

توسعه بقاع متبرکه مهم‌ترین دستاورد سال‌های اخیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، گفت: در راستای اهداف اوقاف و اخذ اسناد مالکیت برای اوقاف، مستقلات اوقاف و امامزادگان در سال 91 بین رؤسای اوقاف، سازمان جنگل‌ها و مراتع توافقنامه ای به امضا رسید که این تفاهمنامه برکات خوبی در موارد اختلافی و مورد بررسی منابع طبیعی داشته است.
حجت الاسلام محمدرضا صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز با اشاره به برگزاری سومین همایش منطقه‌ای کارگروه ستادی و کارگروه استانی استان‌های اصفهان، مرکزی، یزد و خوزستان گفت: در راستای اهداف اوقاف و اخذ اسناد مالکیت برای اوقاف، مستقلات اوقاف و امامزادگان در سال 91 بین رؤسای اوقاف و سازمان جنگل‌ها و مراتع توافقنامه ای به امضا رسید که این تفاهمنامه برکات خوبی در موارد اختلافی و مورد بررسی منابع طبیعی داشت که مورد بررسی قرار گرفت و کارگروه سازمانی آن تشکیل شد.

 


وی افزود: همچنین این توافقنامه به ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها هم ابلاغ شد که در استان اصفهان هم موارد اختلاف بررسی و با تشکیل این کارگروه استانی به مدیریت استان کارشناسان مربوطه در آن حضور پیدا کردند.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: این جلسات به طور منظم تشکیل و آن چه قابل بررسی بود، مورد تفاهم قرار گرفت.

 


وی با بیان این که هدف از تشکیل کارگروه‌ها، اخذ اسناد موقوفات، مستقلات و بقاع متبرکه است افزود: یکی از مهم ترین دستاوردهای جلسات تشکیل شده تحویل 5 تا 15 هکتار از اراضی منابع طبیعی به منظور توسعه بقاع متبرکه بوده است.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: چندین مورد از این بقاع متبرکه در استان اصفهان بررسی و سند آنها صادر و برای معاونان سه سازمان مربوطه کشور نیز ارسال شد و درصدد ابطال سند مالکیت آن از منابع طبیعی و صدور سند برای اوقاف و امورخیریه هستیم.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به برگزاری این کارگروه منطقه‌ای گفت: در همین راستا کارگروهی با حضور معاونان سه سازمان مربوطه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به میزبانی اصفهان برگزار شد که در این کارگروه موارد پیش بینی شده مورد اختلاف بررسی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این کارگروه برای بررسی مشکلات منابع طبیعی و سازمان اوقاف تشکیل شد و از مدیران هر دستگاه و کارشناس مربوطه در آن حضور یافته و قرار بر این است که بر اثر اراضی اختلافی توافقات صورت گیرد./939/پ203/ب4

ارسال نظرات