۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۱۷۲۲۵
استاد حوزه علمیه لرستان:

تبیین سیره عملی ائمه اطهار در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با اشاره دسیسه های دشمن در راستای تضعیف ارزش های دینی در جامعه، تبیین سیره عملی ائمه(ع) به ویژه امام صادق(ع) را ضروری دانست.
شهادت امام صادق

 حجت الاسلام مصطفی طاهری، استاد حوزه علمیه و کارشناس معارف اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع)، بیان داشت: فرا رسیدن شهادت امام صادق (ع) فرصت مناسبی برای تبیین سیره عملی و رفتاری ایشان است.

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) در آن زمان به مبارزه با بسیاری از شبهات نادرست پرداخت و از گسترش آنها جلوگیری کرد، عنوان داشت: سیره عملی و رفتاری ائمه(ع) برای ما درس است.

این استاد حوزه علمیه لرستان گفت: حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی در جهت تبیین و ترویج سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر این که برای مقابله با دشمنان در راستای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باید سیره عملی و رفتاری ائمه(ع) را در جامعه به ویژه بین نسل جوان تبیین و نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: تبیین سیره عملی امام صادق در جامعه امروز ضروری است.

بهترین راه هدایت بشر بیان سیره اهل بیت است

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان در ادامه با اشاره به این که دشمنان اسلام امروز جوانان را هدف گرفته اند، خاطرنشان کرد: بهترین راه هدایت بشر به ویژه جوانان بیان سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) در برابر توطئه های دشمن است.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: امام صادق(ع) دارای مقامی شاخص از نظر علمی و معنوی بود و شاگردان بسیاری در زمینه مذهبی و علمی پرورش کرد.

وی با اشاره به فعالیت امام صادق(ع) در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به برخی شبهات و معرفی اسلام حقیقی، خاطرنشان کرد: اساتید حوزه نیز باید از سیره امام صادق در هدایت آحاد جامعه الگو بگیرند.

این استاد حوزه علمیه لرستان بابیان این که نسل جوان باید علوم روز آگاهی داشته باشد، تصریح کرد:  آشنا نبودن نسل جوان زمینه را برای گسترش برنامه های دشمن فرام می کند.

حجت الاسلام طاهری در ادامه نقش اساتید حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نهاد های فرهنگی در راستای آگاهی بخشی به افراد جامعه به ویژه نسل جوان مؤثر دانست و افزود: آگاهی بخشی در جامعه به ویژه بین نسل جوان سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات