۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۱۷۶۷۳
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان:

رسیدگی به مشکلات مردم از ویژگی‌های ائمه جماعات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، گفت: امام جماعتی نمونه است که مسجد و رسیدگی به مشکلات آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و خود را در قبال مشکلات مردم محل مسؤول بداند.
گردهمايي ائمه جماعات مساجد اصفهان به مناسبت هفته جهاني مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان امروز در گردهمایی تجلیل از ائمه جماعات به برنامه های این مرکز در هفته جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: امسال برنامه های هفته جهانی مسجد را همزمان با شهادت رییس مذهب تشیع، در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) و با نام ایشان کلید زدیم و در همایشی از خادمان نمونه مساجد استان تجلیل به عمل آمد.

 

وی به بیان مشخصات یک امام جماعت نمونه پرداخت و گفت: امام جماعتی نمونه است که مسجد و رسیدگی به مشکلات آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و خود را در قبال مشکلات مردم محل مسؤول بداند.

 

حجت الاسلام صالحیان امام جماعت را مشاور امین مردم دانست و خاطر نشان کرد: امام جماعت باید زودتر از همه در مسجد حاضر شود و برای شنیدن مشکلات مردم وقت بگذارد.

 

وی اظهار داشت: امام جماعت نمونه باید مردم و کسبه محل را بشناسد و آسیب ها و فرصت های محل را رصد کند.

 

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استفاده از ظرفیت برای حل مشکلات و آسیب های محل را از هنرهای یک امام جماعت شایسته برشمرد و گفت: مدیریت جهادی یکی از اصلی ترین شاخصه های امام جماعت است.

 

وی اظهار داشت: ائمه جماعات ما با کمترین امکانات و حق القدم، بزرگترین چرخه نظام که چرخه فرهنگی است را مدیریت می کنند که این امر بسیار ارزشمند است.

 

وی توجه به سلسله مراتب را از دیگر ویژگی های امام جماعت موفق دانست و گفت: وقتی نظام جمهوری اسلامی یاران پا گرفت، به دستور امام(ره) نهادهای انقلابی تشکیل شدند تا انقلاب را همراهی کنند و در حفظ آرمان های آن بکوشند.

 

حجت الاسلام صالحیان مرکز رسیدگی به امور مساجد را یک نهاد انقلابی دانست که به دستور رهبر معظم انقلاب و برای مدیریت جهادی و انقلابی مقوله مهم فرهنگ جامعه تأسیس شده است.

 

وی اظهار داشت: امام جماعت باید به عنوان مدیر مسجد، هیأت امنا، بسیج و کانون های فعال در مسجد را مدیریت کند و در امور مختلف از مشاوران زبده استفاده کند.

 

وی برقراری ارتباط با مدارس نزدیک مسجد را از دیگر ظرفیت های موجود در محلات برشمرد و گفت: امام جماعت باید در تعیین هیأت امنا دقت کند، و با تقسیم کار میان آنها کارهای مسجد و بلکه محله را به بهترین نحو اداره کند.

 

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد از تهیه منشوری برای اداره مسجد خبر داد و گفت: ساماندهی مراسم های ختم در مساجد و هیئات فعال در مسجد از جمله موضوعاتی است که در این منشور به عنوان قانون دیده شده است./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات