۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۱۷۸۰۹
آیت الله حیدری:

حرکت دولت در مسیر تحقق وعده ها کند است/ وزیر ارشاد باید پاسخگوی انحرافات فرهنگی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عملکرد دولت پس از گذشت یک سال از عمر آن را ضعیف توصیف کرد و گفت: حرکت دولت در تحقق شعارهایش بسیار کند بوده و باید کاستی های خود را در عملی کردن رهنمود های رهبری جبران کند.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ناقص بودن تحرکات دولت در زمینه سیاست خارجی اظهارداشت: مذاکرات با کشورهای غربی به نتیجه ای رسیده که رهبر معظم انقلاب آن را پیش بینی کرده بودند، پس دولت باید توجه کند که نرمش در تحرکات دیپلماتیک باید قهرمانانه باشد.

وی اعتماد به آمریکا و کشور های غربی را کاری نادرست توصیف کرد و بیان داشت: نه تنها نقطه مثبت در مذاکرات با کشورهای غربی حاصل نشده بلکه در این مذاکرات شاهد عقب نشینی روشنی از جانب دولت بودیم که سبب شد توافق ژنو صدرصد به نفع ایران نباشد.

آیت الله حیدری دستیابی به انرژی مسالمت آمیز هسته ای را حق مسلم مردم ایران دانست و افزود: عقب نشینی از این حق توسط دولت به جواب و تفسیر روشنی نیاز دارد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه گفت: سیاست های دو پهلوی غربی ها نسبت به ایران روشن و شفاف بوده و برای تفسیر آنها نیاز به زیرکی خاصی نیست، پس دولت دیدگاه خود نسبت به غربی ها را همسو با این نگرش جهت دهی کرده و از حقوق مسلم ملت ایران دفاع کند.  

امام جمعه موقت اهواز عملکرد دولت پس از گذشت بیش از یک سال از عمر آن را ضعیف توصیف کرد و افزود دولت باید کاستی هایی خود را در این زمینه اصلاح کرده و در عملی کردن رهنمود های رهبری گام بردارد.

استاد حوزه و دانشگاه عملکرد دولت در تحرکات دیپلماتیک منطقه ای و بین المللی را نامناسب ارزیابی کرد و افزود: در زمینه روابط با کشورهای دیگر پیشرفت محسوسی به دست نیامده واین نشان می دهد که دولتمردان در زمینه سیاست خارجی از همه توان خود استفاده نکرده اند.

آیت الله حیدری با بیان این که شعار اعتدال با حضور افراطیون در تضاد است گفت: ما هم اکنون شاهد حضور افراطیون در دولتی هستم که شعارش اعتدال گری و دوری از افراط گرایی است.

وی انحرافات فرهنگی در کشور را خطرناک توصیف کرد و ادامه داد: نگرانی های مقام معظم رهبری، مراجع و متدینان بسیار جدی بوده و وزیر فرهنگ و ارشاد در برابر این نگرانی ها باید پاسخگو باشد، در صورت عدم پاسخگویی رییس جمهور باید در عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد تجدید نظر کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معنای واقعی اعتدال گفت: اعتدال از ریشه عدالت و به معنای قرار گرفتن همه چیز در جای خود، بدون افراط و تفریط است و ما در این دوره شاهد اجرای آن نیستیم، مسأله ای به نام اعتدال که در اسلام مطرح شده رخ نداده است.

آیت الله حیدری نگاه منفی به کارنامه یک ساله دولت را رد کرد و بیان داشت: نگاه ما به دولت متعادل بوده و همانگونه که از آن انتقاد می کنیم باید از نقاط مثبتی که دلسوزانه توسط برخی افراد صورت گرفته یاد کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه، طرح بیمه همگانی سلامت و اجرای سیاست های جمعیتی را از برنامه های مثبت دولت بر شمرد و افزود: د.لت یازدهم در تحول نظام سلامت جامعه و رشد جمعیت کشور گام های مهم و موثری برداشته است.

وی در پایان اظهار داشت: تا تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از جانب دولت یازدهم و رسیدن به اهداف مورد نظر فاصله بسیار زیای وجود دارد./9452/ت302/ج

ارسال نظرات