۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۱۷۸۳۸

دومین المپیاد علمی طلاب سراسر کشور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزشی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور از آغاز دومین دوره المپیاد علمی طلاب سراسر کشور با هدف شناسایی نخبگان برتر و برنامه ریزی حمایتی برای آنان، در قم خبر داد.
امتحانات پايان سال حوزه در قم

حجت الاسلام فرهاد عباسی، مدیر کل آموزشی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آغاز دومین دوره المپیاد علمی طلاب سراسر کشور در قم خبر داد.

 

وی با بیان این که المپیاد علمی طلاب تاکنون در دو مرحله برگزار شده است، افزود: با توجه به آیین نامه معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور این المپیاد در مرحله مدرسه ای ، استانی و کشوری برگزار می شود که تاکنون طلاب در دو مرحله به رقابت پرداخته اند و هم اکنون نخبگان این دوره به مرحله کشوره راه یافته اند.

 

حجت الاسلام عباسی خاطر نشان کرد: در مرحله استانی بیش از 5 هزار طلبه شرکت داشتند که از میان آن ها 129 نفر به مرحله کشور راه یافتند.

 

وی ادامه داد: در این المپیاد علمی 129 طلبه نخبه حضور دارند که با هدف شناسایی نخبگان برتر و برنامه ریزی حمایتی برای آنان، از امروز تا چهارم شهریور به رقابت خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام عباسی، برگزاری کارگاه های ادبیات، فقه و اصول و علوم عقلی و نقلی و برگزاری آزمون های تستی و تشریحی، دیدار با علما، بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم و کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی را از برنامه های این المپیاد برشمرد .

 

وی گفت: اختتامیه المپیاد علمی طلاب، روز سه شنبه، ساعت 10 صبح با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری،مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه ها از دیگر برنامه های دومین المیاد علمی طلاب نخبه است.

 

مدیر کل آموزشی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور افزود: حضرت آیت الله سبحانی، سخنران ویژه اختتامیه این المپیاد خواهد بود و در پایان برنامه ها هم از برگزیدگان تقدیر خواهد شد./917/ت302/ی

ارسال نظرات