۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۱۸۳۸۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

بقاع متبرکه بهترین ظرفیت برای مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امامزادگان را کانون نور، معنویت، صلح و آشتی خواند و گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه مهم ترین پایگاه برای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در آیین پرده برداری از ضریح امامزاده سید مفید نکا افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی و جذب جوانان در بقاع متبرکه از جمله برنامه های فرهنگی است که باید با دقت و برنامه ریزی درست انجام شود.

 

وی با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام ناب با بهره گیری از امکانات نوین و تکنولوژی روز به دنبال تضعیف مبانی ما هستند، تصریح کرد: گسترش شبکه هایماهواره ای و پایگاه های اینترنتی مهم ترین استراتژی دشمن برای گسترش فرهنگ مبتذل غربی در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام علیزاده امامزادگان را کانون نور، معنویت، صلح و آشتی خواند و تصریح کرد: حضور امامزادگان در مناطق دور افتاده موجب آبادانی و رونق آن مناطق در کشور شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با گرامیداشت دهه مبارک کرامت گفت: پنجم ذی القعده در تقویم اسلامی به نام روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است و در این دهه 18 همایش و مراسم بزرگداشت امامزادگان همراه با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

 

وی امنیت، گرایش مردم ایران به ویژه مازندرانی ها به اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت عهدی امام رضا(ع) را از جمله عوامل مهم برای حضور امامزادگان در کشور خواند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تحقق این مطالبه مهم رهبری انقلاب بهره گیریم.

 

حجت الاسلام علیزاده مازندران را استان ولایی خواند و ادامه داد: مازندران از دیر باز پناهگاهی برای فرزندان اهل بیت(ع) بود و امروز هم تکریم و تجلیل از مقام شامخ آن بزرگواران بر همگان واجب است و با دارابودن بیش از هزار و 200 امامزاده و بقعه در کشور دارای رتبه برتر است و این اماکن ظرفیت بسیار خوبی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان خواهد بود.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به ساخت ده ضریح امامزادگان مازندران یادآور شد: تعدادی از این ضریح ها نصب و مابقی نیز در دست اقدام است و درآینده نزدیک نصب می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به در دست اقدام بودن 200 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه و موقوفات مازندران خاطر نشان کرد: در این رابطه بیشترین ظرفیت های مالی ما استفاده از توان خیرین و مردم است که خوشبختانه تاکنون کارهای خوب و مهمی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: دولت امسال برای مصلی، امامزادگان، حسینیه ها و مساجد 24 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرده که تاکنون چگونگی تخصیص این اعتبارات اعلام نشده که با اعلام این مهم، تخصیص اعتبارات برای اماکن مذهبی انجام می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه نکا نیز در این مراسم گفت: همه امکانات رفاهی، خدماتی این امامزاده نظیر ایجاد راه دسترسی، بازسازی و مسایل امنیتی و انتظامی از سوی اداره اوقاف و تلاش مسؤولان شهرستان انجام شده و این امامزاده با قرار گرفتن در داخل شهر محلی مناسب برای مسافران و شهروندان برای برگزاری برنامه های دینی است.

 

حجت الاسلام علی سلطانی افزود: ضریح بقعه امامزاده مفید نکا با هزینه ای بالغ بر 250 میلیون ریال به بهره برداری رسید./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات