۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۱۸۶۰۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

پایبندی به اصول اخلاقی سبب استحکام بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که پایبندی به اصول اخلاقی سبب استحکام بنیان خانواده می شود، ادامه داد: خانواده های ما باید تلاش کنند تا پایبند به اصول اخلاقی و دینی باشند که این امر مهم سبب استحکام بخشی و تقویت کانون گرم خانواده می شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در همایش بانوان فعال فرهنگی و قرآنی شهرستان آمل که به مناسبت دهه کرامت در سالن اجتماعات ادار تبلیغات اسلامی آمل برگزار شد، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا در راستای سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) گام بردارد که اثرات و ثمرات ارزنده ای برای انسان دارد.


 وی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، گفت: بانوان ما باید سیره نورانی و گرانقدر حضرت معصومه(س) را در زندگی خود اجرایی کرده و گام های ارزنده ای در این راستا بردارند.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که رعایت عفاف و پاکدامنی از نکات اساسی و اصولی است که بانوان باید آن را در جامعه رعایت کنند، بیان داشت: جامعه ما جامعه ای اسلامی است و دشمنان می خواهند در قالب تهاجم فرهنگی در راستای تضعیف فرهنگ دینی حرکت کنند که همگان باید مراقب باشند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که پایبندی به اصول اخلاقی سبب استحکام بنیان خانواده می شود، ادامه داد: خانواده های ما باید تلاش کنند تا پایبند به اصول اخلاقی و دینی باشند که این امر مهم سبب استحکام بخشی و تقویت کانون گرم خانواده می شود.


جت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امری ضروری و انکارناپذیر است که همگان باید در ترویج آن پیشگام باشند، گفت: عفاف و حجاب از اصول قطعی دین مبین اسلام است که در قرآن کریم و روایات ائمه معصوم(ع) به رعایت و گسترش آن تاکید ویژه شده است.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در نسل جوان امری ارزنده و واجب است، یادآور شد: مردم را باید با تبیین مناسب ارزش های دینی به سمت دین جذب کنیم که در این راستا امر به معروف و نهی از منکر به منظور اعتلای فرهنگ حجاب و عفاف باید در جامعه و در بین آحاد مردم و مسؤولان رواج پیدا کند.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که رعایت حفظ حجاب در دوران پیروزی انقلاب اسلامی توسط بانوان بسیار ستودنی است، تصریح کرد: اگر این انقلاب با رهبری حضرت امام خمینی (ره) به سر منزل مقصود رسیده است فداکاری بانوان ما نیز در طول انقلاب اسلامی ایران اثرگذاری والایی داشته است.


وی در پایان با تاکید بر این که توسل به ولایت اهل بیت(ع) سبب تعالی و تکامل انسان می شود که باید بیش از پیش از تعالیم و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) در زندگی خود بهره گیریم، ادامه داد: توسل به ولایت اهل بیت می تواند درون و بیرون انسان را بیمه کرده و او را به تعالی برساند.


گفتنی است؛ در این مراسم از فعالان فرهنگی و قرآنی تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی آمل با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد./1314/پ202/ب

ارسال نظرات