۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۱۸۶۸۸
نماینده ولی فقیه در سمنان:

خدا محوری و دوری از گناه بزرگ‌ترین دستاوردهای سفر حج است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان، گفت: خدا محوری و دوری از گناه باید بزرگترین دستاوردهای سفر حج برای حجاج باشد زیرا این فریضه یک برنامه الهی برای شناخت حیات معنوی است.
ديدار امام جمعه سمنان با کارگزاران حج امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی در دیدار کارکنان و کارگزاران حج استان سمنان با اشاره به اینکه حج توفیقی الهی و اخلاص در انجام فرائض آن شکرانه این توفیق بزرگ است، اظهار داشت: خدا محوری و دوری از گناه باید بزرگترین دستاوردهای سفر حج برای حجاج باشد زیرا این فریضه یک برنامه الهی برای شناخت حیات معنوی است.

 

امام جمعه سمنان جایگاه حج را به عنوان یک واجب دینی بسیار رفیع و حائض اهمیت برشمرد و تأکید کرد: حج هرسال باید باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود و این مهم را فراموش نکنیم که حج منشأ وحدت و بیانگر اتحاد و همدلی مسلمانان جهان است و نقش بسیار مهمی در وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر مسلمانان دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حجاج و کارگزاران حج را سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نامید و افزود: کارگزاران باید با حجاج به نحوی رفتار کنند که موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی شوند، هیچ کوتاهی در امر خدمت رسانی به زائران نکنند و نهایت کوشش و تلاش خود را در راستای خدمت به زائران حرم امن الهی به کار بندید.

 

شانزدهم شهریور پرواز نخستین گروه حجاج استان سمنان به سرزمین وحی

 

عباس اسماعیلی، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه امسال زائران در قالب شش کاروان، سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد از استان سمنان اعزام می‌شوند و نخستین پرواز شانزدهم شهریور‌ماه از شهرستان‌های سمنان و دامغان انجام می‌گیرد، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب مسؤولان سازمان حج و زیارت امسال هزینه‌های حج همانند سال قبل ثابت و از افزایش این هزینه در راستای منافع حجاج جلوگیری شد.

 

وی با اشاره به اینکه حداقل زمان حج تمتع امسال 29 روز است که با توجه به محدودیت فرودگاه‌های عربستان سعودی ممکن است که تعداد این روزها افزوده شود، افزود: از استان سمنان امسال 712 نفر زائر و 26 نفر عوامل اجرائی به سرزمین وحی برای حضور در حج تمتع اعزام می‌شوند که از این تعداد 344 زائر مرد و 368 زائر زن هستند و مسن ترین آنها 89 سال و جوانترین 23 سال دارند.

 

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان خاطر نشان کرد: در این استان بیش از 18 هزار نفر در صف انتظار برای تشرف به حج تمتع هستند که امیدواریم با افزایش ظرفیت اعزام در سال‌های آینده توفیق بجا آوردن این فریضه الهی هرچه سریع‌تر نصیب آنان شود.

 

گفتنی است، در این مراسم از 60 نفر از کارگزاران حج استان سمنان شامل مدیران، معاونان، مدیر مجموعه و کارگزاران حج تجلیل شد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات