۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۱۹۰۷۱
از سوی حوزه علمیه خواهران مشهد اعلام شد؛

فراخوان مقاله فضا و فضائل

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) از اعلام فراخوان مقاله «فضا و فضائل»، با محوریت بازخوانی نقش محیط در تحکیم عقاید دینی خبر داد.
فراخوان مقاله فضا و فضائل

فرزانه طالقانی، معاون پژوهشی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای رسا در مشهد، با اعلام این خبر به هدف برگزاری  فراخوان  اشاره کرد و گفت: در فرآیند تحکیم عقاید دینی، شناسایی عوامل تأثیرگذار بر آن، امری تعیین کننده و سرنوشت ساز به شمار می‌آید.

 

وی افزود: با توجه به تأثیر عمیق محیط در تحکیم عقاید دینی، اگر در این فرآیند از نقش عواملی چون محیط جغرافیایی، محیط خانواده، محیط جامعه، محیط تعلیم و تربیت، رسانه ها و غیره غافل شویم و میزان تأثیرگذاری این عوامل را در فرآیند تحکیم عقاید دینی نادیده بگیریم و یا ناچیز بشمریم، انسان ها را از بسترهای مناسب و عوامل سرعت بخش اعتقادی محروم ساخته ایم.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: معاونت پژوهشی مدرسه علمیه اسلام شناسی با انتشار فراخوان مقاله «فضا و فضائل»، به بازخوانی نقش محیط در تحکیم عقاید دینی می پردازد. بدین منظور از  اندیشمندان و پژوهشگران دعوت به عمل می آورد تا با ارسال مقاله و شرکت در این فعالیت علمی به بازخوانی نقش محیط در تحکیم عقاید دینی اهتمام ورزند.

 

طالقانی با اشاره به این که  مهلت ارسال مقالات، 15 شهریورماه است، گفت: از تحقیقات میدانی در این زمینه تقدیر ویژه به عمل آمده و نتایج حاصل از این مقالات به عنوان سند و منبعی علمی و پژوهشی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

وی، نقش خانواده در تحکیم عقاید دینی، نقش جامعه در تحکیم عقاید دینی و نقش وسایل ارتباط جمعی در تحکیم عقاید دینی را از محورهای فراخوان مقاله برشمرد و افزود: مقالاتی که صرفا کپی برداری از اینترنت باشند قابل قبول نخواهند بود.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در مورد نحوه ارسال مقالات  خاطرنشان کرد: فایل مقالات می بایست به پست الکترونیکی مدرسه   و یک نسخه کپی نیز حداقل در 15 صفحه A4  به آدرس دبیرخانه ارسال شود.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ادامه داد: مقاله ارائه شده نباید قبلاً در روزنامه یا نشریه یا سایت اینترنتی به ثبت رسیده باشد، همچنین ذکر کامل شناسنامه منابع و تعداد منابع مورد استفاده ضروری است.


طالقانی با بیان این که از برگزیدگان در مراسم ویژه ای تقدیر به عمل می آید، افزود: به سه نفر از کلیه شرکت کنندگان نیز به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

 

وی در انتها یادآور شد: پژوهشگران  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه اسلام شناسی به نشانی  www.islamshenasi.irمراجعه کنند./1309/ت302/ب5 

ارسال نظرات