۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۱۹۰۸۶
عضو جامعه مدرسین حوزه:

تکریم امامزادگان تکریم اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تکریم امامزادگان تکریم اهل بیت(ع) است، یعنی باید حریم آنها از لحاظ معنوی و ظاهری رعایت شود ومسؤولین فرهنگی مناطق باید مواظب باشند احترام امامزادگان حفظ شود.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پنجم ذی القعده سالروز تکریم و بزرگداشت امامزادگان گفت: حضور امامزادگان در هرشهری در واقع نوعی حضور محسوس اهل بیت(ع) است که به آن شهرها مقام و ارزش می‌دهد.

 

وی افزود: وجود بارگاه زیارتی امامزادگان علاوه بر مقام و ارزش می‌تواند بار مثبت فرهنگی، مذهبی همراه با آرامش معنوی برای مردم و اهالی منطقه و محل داشته باشد چرا که این ارتباط و رابطه معنوی با امامزادگان نوعی آرامش درونی را برای فرد ایجاد می‌کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تکریم امامزادگان تکریم اهل بیت(ع) است یعنی باید حریم آنها از لحاظ معنوی و ظاهری رعایت شود و مسؤولین فرهنگی مناطق باید مواظب باشند احترام امامزادگان حفظ شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست اظهار داشت: باید برنامه ریزی شود که مردم به نیت توجه، زیارت و کسب معرفت به امامزادگان بیایند و در کنار آن از دیگر فضاهای معنوی ایجاد شده بهره‌مند شوند.

 

وی یادآور شد: حضور امامزادگان در محل و مناطق مختلف باید متولیان فرهنگی از جمله روحانیون، رسانه ، مردم و مسؤولین محلی را متوجه اهمیت و ارزش آنها نماید تا بتوان بهترین بهره‌مندی از جایگاه آنان را داشته باشند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برگزاری نماز جماعت به حضور امام جماعت در امامزادگان، برپایی مراسم مذهبی و خواندن دعای کمیل، پخش مواعظ مؤثر از بلندگوی صحن امامزادگان از دیگر اقدامات فرهنگی است که سبب جذب بیشتر مردم در شناخت امامزادگان می‌شود.

 

وی در پایان گفت: امامزادگان منبع عظیم نور و برکت درجامعه هستند و باید با حضورو کسب معرفت نسبت با جایگاه و مقام امامزادگان شناخت معنوی خود نسبت به آنان را افزایش دهیم./907/د102/ی

ارسال نظرات