۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۱۹۲۵۸
فردا؛

اختتامیه نهمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا در ساری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نهمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) فردا در مرکز استان برگزار می شود.
امام رضا (ع)

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: مراسم اختتامیه جشنواره سراسری نامه به امام رضا(ع)، پنج شنبه، سیزدهم شهریور از ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

 

وی با اشاره به ارسال بیش از 108 هزار نامه به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع)، بیان داشت: با وجود این که این جشنواره به صورت سراسری برگزار می‌شود اما از برخی کشورها هم نامه هایی دریافت کردیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، ادامه داد: این رویداد بزرگ و ارزنده فرهنگی همه سال با اقبال همراه بوده و علاقمندان بسیاری در آن شرکت می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: قرار بود حجت الاسلام والمسلمین جباری، نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران ویژه مراسم اختتامیه حضور داشته باشند که دعوت حق را لبیک گفتند و این فرصت از متولیان جشنواره گرفته شد.

 

وی با اشاره به این که پنج نفر از خادمان آستان قدس رضوی با پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مراسم اختتامیه حضور خواهند داشت، افزود: چاووشی خوانی، اکران فیلم درباره امام رضا(ع)، برگزاری نمایشگاه و برخی برنامه های دیگر از برنامه‌های جنبی مراسم اختتامیه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دانش‌آموز کوچک ترین مدرسه جهان هم برای این جشنواره نامه‌ای ارسال کرده بود، افزود: این دانش‌آموز از دبستان صدایت در روستای چوآجه شهرستان تالش در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

 

پیام استاندار مازندران به جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در پیامی به جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع)، گفت: هنر دینی هنریست مردمی، چرا که دینمداران ولایت محور آفرینشگران آن هستند.

 

وی، ادامه داد: هنرمندانی برخواسته از انقلاب 57 که در هشت سال دفاع مقدس حماسه و ایثار را ترجمه کردند و در پسش سازندگی را مشق راه هنرمندانی که عدالت را برصحنه های نمایش تفسیر می کنند و به گفته مقام معظم رهبری تجسم بخش شرافت، اصالت، انصاف و عدالت اسلامی هستند.

 

استاندار مازندران، افزود: دوازدهمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) نیز بخشی از هنر دینی است و آنجا که در دهه کرامت ریشه های دلمان را به شمس توس گره می زنیم و همنوا با جهان اسلام رضا رضا می کنیم.

 

فلاح، تصریح کرد: بی‌تردید جشنواره امام رضا (ع) نهال طیبه‌ای است که در دوازدهمین دوره خود تبدیل به درخت تناوری شده که در سایه سار آن هزاران ادیب و هنرمند سربر آورده‌اند که هر کدام مایه تفاخر این مرز و بوم هستند.

 

وی بیان داشت: در این هم آوایی جان بخش مازندران نیز میزبان جمعی از ارادتمندان شاه خراسان بوده و نوای این سرزمین در تعظیم و تکریم امام همام خویش آذین به هنر بوده و امروز دولت تدبیر و امید برخویش می بالد که زمینه های تحقق این حماسه های هنری و دینی را فراهم کرده است.

 

استاندار مازندران، افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اینجانب ضمن تقدیر و سپاس از همه دست اندرکاران این رویداد فرهنگی و هنری، از اساتید، داوران محترم و هنرمندان گرامی، تشکر نموده و امیدوارم استان ولایتمدار مازندران بتواند همچون ادوار گذشته در راستای ترویج فرهنگ رضوی و معارف دینی پیشگام و پیشتاز باشد./950/پ303/ب1

ارسال نظرات