۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۲۱۹۳۲۴
آیت الله دری نجف آبادی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری:

آمریکا بداند با تحریم راه به جایی نخواهد برد/ انتظار خبرگان رهبری از دولت یازدهم

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که منتخبان مردم در این نهاد برجسته نظام، ضمن اعلام حمایت از قوای سه گانه و دولت یازدهم انتظار دارند که دولت توصیه های 15 گانه رهبر معظم انقلاب را مبنای حرکتی خود قرار دهد.
سخنراني آيت الله دري نجف آبادي در جمع نمازگزاران تبريز حجت الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به اجلاسیه شانزدهم خبرگان رهبری، جایگاه این نهاد برجسته را ممتاز و منحصر به فرد دانست و گفت: مجلس خبرگان و ولایت فقیه دستاورد عظیمی در تاریخ اسلام و تشیع به شمار می آید.
 
وی با بیان این که ما روزی آرزو داشتیم به غدیر جامه عمل بپوشانیم و حکومت تشکیل دهیم، انقلاب اسلامی را ثمره زحمات حضرت امام، شهدا و تحمل مشقت ها از سوی علما دانست.
 
امکان افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان
وی با بیان این که در شرایط موجود 86 نفر از شخصیت های ممتاز نظام اسلامی و روحانیت معظم نماینده خبرگان رهبری هستند، افزود: در آینده بر حسب رشد جمعیت کشور اگر بر تعداد جمعیت استان ها اضافه شد نمایندگان آنان نیز بیشتر خواهند بود.
 
آیت الله دری نجف آبادی حضور سران برجسته نظام، شخصیت های برجسته حوزوی و نمایندگان ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری را نشان دهنده جایگاه برجسته آن دانست و تصریح کرد: در این گونه اجلاس ها درباره مسائل مختلف کشور بحث و تبادل نظر می شود و هر سال دو اجلاسیه داریم.
 
عضو هیات رییسه خبرگان رهبری تصریح کرد: نمایندگان در پایان اجلاس خدمت رهبر معظم انقلاب می رسند و دیدگاه های خود را به ایشان عرض می کنند و از رهنمودهای داهیانه ایشان بهره می گیرند.
 
وی گفت: در اجلاس شانزدهم افزون بر نطق نمایندگان خبرگان رهبری درباره موضوعات مختلف، دبیران شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی درباره مسائل فرهنگی و موضوعات منطقه ای و بین المللی به ایراد سخن پرداختند.
 
آیت الله دری نجف آبادی گفت: اگر چنین ظرفیتی در دیگر کشورهای اسلامی داشتیم قطعا شرایط آنها دگرگون و متفاوت با امروز بود.
 
وی در ادامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این شورا نیز یادگار حضرت امام و مورد تایید حضرت آیت الله خامنه ای است.
 
وی بیان کرد: مباحث بسیار خوبی از سوی آقای مخبر دزفولی و نمایندگان خبرگان رهبری بیان شد؛ همچنین آنچه در بیانیه پایانی مطرح شد، تقویت جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
 
فضای مجازی به مراقبت و نظارت کافی نیاز دارد
آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که رهبری تاکید دارند که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در جهت تحقق آرمان ها و اهداف والا برنامه ریزی و قانون گذاری کنند، گفت: گزارشی که از سوی دبیر محترم شورا ارائه شد نشان می داد عزیزان و دوستان ما در عرصه های مختلف برنامه ریزی و هدف گذاری خوبی داشته اند.
 
وی با تاکید بر این که فضای مجازی نیاز به مراقبت و نظارت کافی دارد، تصریح کرد: نمایندگان خبری رهبری انتظار دارند در عرصه عمل نیز شاهد آثار و برکات سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها باشند.
 
مهم ترین دغدغه های نمایندگان خبرگان رهبری
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری مساله سبک زندگی اسلامی، کاهش جمعیت کشور، تحدید نسل، ناهنجاری های اخلاقی و مسائل فرهنگی را از مهم ترین دغدغه های نمایندگان خبرگان رهبری عنوان کرد.
 
وی با تاکید بر این که نرخ زاد و ولد باید افزایش یابد، گفت: الان دولت، مجلس، وزارت بهداشت و دستگاه های دیگر باید همت و تلاش بیشتری داشته باشند تا پیامدهای کاهش جمعیت دامن گیر کشور نشود.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به یکی از بندهای بیانیه پایانی اجلاسیه شانزدهم خبرگان رهبری درباره بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، گفت: انتظار داریم با همت بلند و مدیریت جهادی سیاست ها لباس عمل بپوشد و خطرات و تهدیدات نیز رصد شود چراکه دشمنان ما مشغول اقدامات سلبی هستند.
 
وی همچنین مقاومت مردم شریف غزه را ستود و گفت: از مردم عزیزمان تقاضا می کنیم برای بازسازی غزه بسیج شوند.
 
داعش برف پفکی است
وی با بیان این که به مرجعیت، دولت و ملت عراق به خاطر پیروزی های بدست آمده، آزاد سازی منطقه امرلی و حرکت به سوی موصل تبریک می گوییم، گفت: داعش همچون برف پفکی است که البته با جار و جنجال جلو آمدند اما ان شاءالله با همت های بلند شرشان دفع می شود.
 
تیم مذاکره در مسیر چارچوب رهنمودهای رهبر انقلاب گام بردارد
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین تاکید کرد: منتخبان ملت در مجلس خبرگان رهبری همچنین در این اجلاسیه و در بیانیه پایانی ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای خواستند در چارچوب رهنمودهای رهبری گام بلندی بردارند.
 
وی تاکید کرد: آمریکا و دیگر دول زورگو نیز بدانند با تحریم کاری از پیش نخواهند برد و ملت در کنار نظام و مسؤولان ایستاده است و دست از حقوق مشروع خود برنخواهند داشت.
 
انتظار خبرگان از رییس جمهور و دولت یازدهم
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری درباره حمایت خبرگان از قوای سه گانه به ویژه دولت، افزود: خبرگان ضمن حمایت و تشکر از زحمات دولتمردان خواستند که توصیه های 15 گانه رهبر معظم انقلاب را محور حرکت و فعالیت های خود قرار دهند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات