۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۱۹۸۶۲
نماینده مجلس:

بقاع متبرکه بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امام زادگان پرچمداران وقف و فعالیت های فرهنگی هستند، بیان داشت: توسعه فرهنگی همواره باید به عنوان اصلی اساسی و مهم مورد توجه باشد.
نماينده مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید هادی حسینی، نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش تکریم امام‌زادگان مازندران که در امامزاده ابوطالب (ع) شهر زیراب سوادکوه برگزار شد با بیان این که امامزادگان مکان بسیار مناسبی برای ترویج مفاهیم قرآنی و الهی هستند، گفت: از این مکان های می تواند در راستای اشاعه و ترویج معارف والای قرآنی و دینی استفاده شده که می تواند اثرات ارزنده ای در جامعه داشته باشد.

 

 حسینی افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه از ظرفیت های عظیم معنوی برخوردار هستند که باید عزم ما در این راستا باشد تا به شکل صحیح و شایسته ای از آن استفاده شود.


نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهر زیراب قابلیت بالایی برای جذب گردشگر دارد، بیان داشت: جذب گردشگر مربوط به برداشتن حجاب و یا ایجاد آزادی برای مسافران نمی شود و با این کار نمی توان مسافر و یا توریست را جذب کرد.

 

وی با بیان این که باید از ظرفیت های مردمی و منطقه ای برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استفاده شود، افزود: اهتمام ارزنده ای باید وجود داشته باشد تا از امام زادگان به عنوان خطر مقدم فعالیت های فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گیری شود.

 

حسینی با اشاره به این که امام زادگان پرچمداران وقف و فعالیت های فرهنگی هستند، بیان داشت: توسعه فرهنگی همواره باید به عنوان اصلی اساسی و مهم مورد توجه باشد.


نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی نیازمند ساماندهی فعالیت های در این عرصه است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد.


وی با بیان این که امامزادگان ما از نظر شجره نامه غنی هستند، افزود: باید از خرافه گویی برای امامزادگان جلوگیری کنیم و از ظرفیت های بالای آنان در راستای توسعه همه جانبه استفاده کنیم.


حسینی با تاکید بر این که امامزادگان و بقاع متبرکه قابلیت بسیار بالایی برای جذب گردشگران مذهبی دارند که می توان از آن به نحو شایسته ای استفاده کرد، افزود: گردشگری مذهبی و ایجاد فضای معنوی برای مسافران می تواند ما را در این امر یاری دهد که باید به نحو ارزنده ای به این ظرفیت های مهم توجه شود.


وی با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مازندران، گفت: نتایج خوبی از این سفر برای امامزادگان شهرستان زیراب و سوادکوه حاصل شده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات