۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۲۱۹۹۵۸
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

آمادگی قم برای برقراری رابطه علمی با الازهر/ الازهر برای بازگشایی گذرگاه رفح به دولت فشار بیاورد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین از آمادگی حوزه علمیه قم برای برقراری رابطه و تعامل علمی با الازهر مصر خبر داد و از این نهاد مهم و با سابقه علمی در جهان اسلام خواست که برای بازگشایی گذرگاه رفح به دولت مصر فشار بیاورد.
ديدار آيت الله کعبي با آيت الله نوري همداني آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین دوشنبه شب در دیدار رییس کمیسیون فقه مقارن الازهر مصر، با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده از سوی وی، نقش مهم الازهر در جهان اسلام را متذکر شد.

 

برای الازهر احترام ویژه قائلیم

آیت الله کعبی با تاکید بر این که ما برای الازهر احترام ویژه قائل هستیم، بر لزوم احیای دوباره نقش جهانی الازهر در جهان اسلام تاکید کرد.

 

عضو جامعه مدرسین تفکر تکفیر را خطرناک دانست و بر ضرورت هوشیاری در برابر این جریان ها تاکید کرد و گفت: وهابی ها از طریق پول و با چراغ سبز دشمنان مانند غده سرطانی در جامعه اسلامی منتشر شده و سعی کرده اند خود را به عنوان مرجع اصلی معرفی کنند و روش مطالعات علوم دینی در دنیای اسلام را به نفع خود تغییر دهند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عقاید و فتاوای وهابیت را متحجرانه و عجیب توصیف کرد و گفت: جریان های تکفیری از اسلام و دین به دور هستند؛ اینها حتی در جنگ هایی که انجام می دهند نیز به آموزه های اسلامی پایبند نیستند و وحشیانه ترین اعمال را مرتکب می شوند در حالی که جنگ های حضرت رسول(ص) کاملا اخلاقی بوده است.

 

آیت الله کعبی خطر وهابیت و تکفیری ها را جدی ذکر و تصریح کرد: نوع اجتهاد و استنباطی که وهابی ها به کار می برند بچگانه است و متاسفانه آنها چهره فقه اسلامی را خدشه دار کرده اند.

 

صدور فتاوای عجیب و غریب نتیجه دست بردن در فقه است

این استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: صدور فتاوای عجیب و غریب نتیجه دست بردن وهابیت در فقه و تفقه است.

 

وی خواستار قیام الازهر در مقابل توسعه اندیشه وهابیت شد و با تاکید بر این که باید مراکزی برای تربیت دانشمندان و صاحبنظرانی بر اساس فقه اسلامی تاسیس شود، خواستار تلاش و برنامه ریزی علمای قم و الازهر در این راستا شد.

 

آیت الله کعبی بر لزوم وحدت و همدلی علمای اسلامی تاکید و اظهار کرد: هدف مهم وهابیت ها از بین بردن جایگاه مؤسسات اسلامی همچون الازهر است.

 

حاضریم به علمای الازهر در قم کرسی تدریس فقه بدهیم

وی از اعلام آمادگی حوزه علمیه قم برای تعامل و برقراری رابطه علمی با الازهر مصر خبر داد و گفت: ما حاضریم در حوزه علمیه قم به شما کرسی تدریس فقه بدهیم و متقابلا انتظار داریم الازهر نیز چنین فرصت و امکانی را برای علمای قم مهیا کند.

 

آیت الله کعبی اضافه کرد: ما از تعامل و برقراری ارتباطات علمی بین الازهر و قم استقبال می کنیم و امیدواریم زمینه های تحقق این مساله نیز فراهم شود.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت توهین به مقدسات مذاهب اسلامی، اظهار داشت: ما توهین به مقدسات اهل سنت و دیگر مذاهب اسلامی را جایز نمی دانیم.

 

آیت الله کعبی اظهار داشت: برخی از غافلان در بین شیعه که از لندن خط می گیرند اقداماتی را انجام می دهند که البته ربطی به شیعه ندارند؛ تشیع چنین افرادی تشیع آمریکایی است.

 

وی در ادامه با تاکید بر این که اکثر مسلمانان محبت اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: ما از علمای اهل سنت انتظار داریم در برابر وهابیت و جریان های تکفیری با صراحت اعلان موضع کنند.

 

آیت الله کعبی همچنین به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: فلسطین دارالاسلام است و باید به جهان اسلام برگردد.

 

علمای الازهر در خصوص مساله فلسطین با صراحت اعلان موضع کنند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: فلسطین تنها عمق استراتژیک و سیاسی جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه عقبه دینی دارد و باید این سرزمین از لوث اشغالگران پاک شود.


وی با تاکید بر این که دفاع از فلسطین واجب است، گفت: ما آرزو می کنیم با صراحت بیشتر علمای اسلامی و بویژه الازهر از مسلمانان فلسطین، غزه و رفع محاصره این منطقه دفاع کنند و الازهر نیز باید از سیاستمداران مصری بخواهد تا زمینه رفع محاصره غزه را فراهم کنند تا امکانات دارویی و غذایی در اختیار مردم قرار گیرد.

 

آیت الله کعبی آمریکا را دشمن اصلی مسلمانان دانست و با یادآوری فرمایشات حضرت امام(ره)نسبت به توطئه های استکبار جهانی و آمریکای جنایت کار برای ایجاد تفرقه و جنگ داخلی هشدار داد. /924/پ202/ج 

ارسال نظرات