۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۲۰۰۳۳
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت اسلامی لبنان به دنبال ایجاد جبهه‌ای واحد است/ اسراییل امروز حتی از خانه عنکبوت نیز سست‌تر شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیر کل حزب الله لبنان با تأکید بر این‌که امروز اسراییل نمی‌تواند مانند گذشته قدرت پوشالی خود را به نمایش بگذارد، گفت: اسراییل امروز حتی از خانه عنکبوت نیز سست‌تر شده است و این امر در سایه تلاش و مقاومت گروه‌های مقاومت اسلامی و حمایت جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.
نعيم قاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از فلسطین که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است گفت:مقاومت اسلامی فلسطین با پیروزی خود در غزه توانست در برابر توطئه صهیونیستی که می‌خواست به تجاوز رنگ قانونی بدهد بایستد و این توطئه صهیونیستی را خنثی کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: پیروزی مقاومت اسلامی در غزه نشان داد که آن ها می‌ تواند به عنوان یک کشور مستقل فلسطینی اعلام موجودیت کنند.

وی با اشاره به نتایج پیروزی مقاومت اسلامی در غزه در جنگ اخیر، بیان داشت: کوتاه کردن هیمنه و سلطه بیگانگان از منطقه به عنوان هدف ارزشمند مقاومت اسلامی نشان داد که فلسطین تمام همت خود را بر این قرار داده است که همه توان و سلاح خود را متوجه صهیونیست‌ها نماید.

شیخ نعیم قاسم با بیان این که پیروزی در فلسطین می‌تواند مقدمه پیروزی در همه مناطق جهان اسلام و امت اسلامی باشد، گفت: کشورهایی همچون ایران به دنبال این هستند که مقاومت را به عنوان راهی در برابر زیاده‌ طلبی های دشمنان اسلام نشان دهند و از این رو، این کشورها الگویی برای امت اسلام شده اند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ایستادگی در برابر دشمنان و تفکیک ناپذیر بودن مقاومت از اصول این کشورهاست و به همین سبب اختلافات سیاسی نمی تواند خللی به مقاومت وارد کند.

وی با تأکید بر تلاش برای ایجاد آمادگی کشورهای اسلامی برای مقابله در برابر دشمن صهیونیستی اظهار داشت: اکنون یکی از مسائلی که جمهوری اسلامی را تهدید می ‌کند، بروز و ظهور تکفیری ‌هاست که سعی دارند خود را به جای اسلام واقعی که امروز جمهوری اسلامی ایران سعی دارد آن رامعرفی می‌کند، جایگزین کنند.

شیخ نعیم قاسم با بیان این که اسلام واقعی که جمهوری اسلامی نشان می ‌دهد به دور از خشونت و رفتارهای افراطی است، تصریح کرد: تکفیری ‌ها با اعمال خشونت بار خود نشان دادند اصلا مسلمان نیستند و نمی ‌توانند جنایات خود را با نام اسلام توجیه کنند.

وی افزود: آنان که برای تکفیر پناهگاه ایجاد کردند، دشمن اسلام هستند و آنان که در برابر آن ها سکوت کرده اند و در پشت پرده به آن ها کمک نیز می ‌کنند، شیطانند.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان این‌که کسانی که دلشان برای اسلام می‌سوزد می‌دانند که داعش بر ضد اسلام است و از چنین غده‌ای اعلام برائت می‌کنند، ابراز داشت: رژیم صهیونیستی برای تسلط بر منطقه خاورمیانه توطئه‌های بسیاری داشته است اما هیچ پیروزی برای آن ها حاصل نخواهد شد مگر آن که با تکیه بر نیروهای مقاومت اسلامی در برابر دشمن مقاومت کنیم.

قاسم از طرح سازش در برابر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: اگر مقاومت اسلامی تلاش کند تا مسأله را از طریق سیاسی حل کند، در باتلاق قرار خواهد گرفت و باید با تکیه بر نیروی مقاومت در برابر دشمن ایستاد تا پیروزی حاصل شود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: مقاومت اسلامی لبنان به دنبال ایجاد جبهه‌ای واحد در این کشور است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی در پایان با تأکید بر این‌که امروز اسراییل نمی‌تواند مانند گذشته قدرت پوشالی خود را به نمایش بگذارد، افزود: اسراییل امروز حتی از خانه عنکبوت نیز سست‌تر شده است و این امر در سایه تلاش و مقاومت گروه‌های مقاومت اسلامی و حمایت جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است./9597/پ202/ص

 

ارسال نظرات