۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۲۰۱
نماینده مجلس مطرح کرد؛

بهره‌گیری از ظرفیت امامزادگان برای ترویج اندیشه ناب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امام زادگان یادگاران ائمه اطهار(ع) در این کشور هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا سیره نورانی این بزرگواران را به آحاد مردم و نسل جوان جامعه معرفی کنیم تا از طریق این امامزادگان بتوانیم برای ترویج و تعالی اندیشه ناب اسلامی گام برداریم.
نماينده مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، کمال علیپور، نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، امروز در آیین گرامیداشت امامزادگان شهرستان قائمشهر با بیان این که امامزادگان باید تکریم شده و جایگاه ارزنده و والای آنان برای مردم تبیین شود، گفت: باید مراسم تکریم از امام زادگان از سوی مسوولان جدی گرفته شده و اهتمام شایسته ای در این راستا وجود داشته باشد.


وی با اشاره به این که برگزاری مراسم تکریم از امامزادگان می تواند فرصت خوبی برای معرفی و شناساندن این بزرگواران به مردم باشد، بیان داشت: باید از ظرفیت های ارزنده موجود در راستای ترویج تعالیم والای دینی و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) بهره گیری کنیم.

 

علیپور، ادامه داد: تجلیل و تکریم از امام زادگان یک کار ارزشمند، والا و ماندگاری است که باید در جامعه ما نهادینه شده و به نحو ارزنده ای استمرار داشته باشد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، یادآور شد: تبدیل آستان مقدس امام زادگان به قطب های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت امام زادگان باید به نحو والا و شایسته ای در جامعه صورت گیرد.

 


وی با اشاره به اینکه امام زادگان یادگاران ائمه اطهار(ع) در این کشور هستند، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا سیره نورانی این بزرگواران را به آحاد مردم و نسل جوان جامعه معرفی کنیم تا در بستر این امام زادگان بتوانیم برای ترویج و تعالی اندیشه ناب اسلامی گام برداریم.

 

علیپور با تاکید بر این که مردم ولایت مدار استان مازندران با پذیرایی از امام زادگان، ارادت خود را به ائمه اطهار نشان دادند، تصریح کرد: امامزادگان نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن کریم در کشور شیعی و ولایی ایران اسلامی داشته است.

 


وی با بیان این که  شهیدان نیز همانند امامزادگانی هستند که باید تکریم شوند و در راستای بهره گیری از سیره والای این عزیزان در جامعه تلاش شود، بیان کرد: شهدا شاگردان مکتب امام زادگان هستند که در راستای حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان قرار گرفتند.

 


وی با اشاره به این که  امامزادگان متعددی در شهرستان قائمشهر وجود دارند، بیان داشت: باید فضای معنوی و آرامش بخشی را برای مسافران در اماکن متبرکه و امامزادگان ایجاد کنیم که این امر نیازمند برنامه ریزی و تلاش ارزنده است./950/پ202/ب4

ارسال نظرات