۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۲۰۷۰۸
نایب رییس مجلس:

مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی را تکمیل خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در تبریز گفت: مردم‌سالاری دینی که ثمره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، می تواند بیداری اسلامی را توسعه و تکمیل کند.
محمد رضا باهنر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امشب در مراسم افتتاحیه هفته نکوداشت تبریز که محوطه پارک ائل گلی با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار داشت: مردم سالاری دینی  یک حرکت نو  در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید.


وی ادامه داد: ثمره انقلاب اسلامی ایران، مردم سالاری دینی بوده است که توانست بیداری اسلامی را فراهم کند، هرچند به دلیل برخی معضلات که قابل پیش‍ بینی هم بود، با نقصان رو به رو شد، این مردم‌سالاری می تواند بیداری اسلامی را توسعه داده و تکمیل کند.


باهنر با تأکید بر این‌که نظام مردم‌سالاری دینی می تواند ملت های مسلمان را از یوغ مستکبرین خلاص کند، تصریح کرد: نظام مقدس مردم‌سالاری دینی از مفاخر جمهوری اسلامی ایران است، که نقش مردم تبریز و آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی این نظام مردمی و دینی بی‌بدیل بوده است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم تبریز در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های نظامی و دفاعی که پس از آن دوران غرورآفرین داشته ایم، موجب شده تا حرف‌های بسیاری در سطح منطقه‌ای و بین المللی داشته باشیم. امروز با تکیه بر اقتدار نظامی و نیروهای آموزش دیده توانسته‌ایم، قدرت اول منطقه باشیم.


وی افزود: آنان که می خواهند با تحریم‌های ظالمانه مانع کار ملت ایران شوند، بدانند که ایران اسلامی همواره در جاهایی که با بیشترین فشارها و تحریم ها مواجه بوده، به توفیقات بزرگ دست یافته است، چنانکه در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته ای، فناوری هوافضا، سلولل های بنیادین، بیوتکنولوژی و علومی از این قبیل پیشرفت های بزرگی داشته ایم.


باهنر با طرح این سؤال که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال‌های اخیر به نوعی از مفاهیم اقتصادی استفاده کرده اند؟ گفت: متأسفانه علیرغم موفقیت های عظیم، در اقتصاد کلان نکته قابل افتخاری نداشته ایم، همین مسأله حلقه گمشده پیشرفت های نظام است.


وی با تأکید بر این‌که سهم تبریز باید از متوسط رشد اقتصادی کشور بیشنر باشد، اظهار داشت: اگر توقع افزایش فرصت های شغلی داریم، سهم تبریز باید از این کاهش بیکاری سهمی ممتاز باشدکه البته توقع بیجایی نیست، چراکه همت، تدین و سابقه مردم این خطه نشان دهنده این توقع است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار عزم و اراده جدی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور شد و گفت: در دیداری که نمایندگان مجلس با رهبری نظام داشتند، ایشان فرمودند چهار سال نمایندگی چشم به هم بزنید تمام می شود، اما همین چهار سال کم نیست، یادتان باشد میرزا تقی خان امیرکبیر که آن همه اصلاحات را به وجود آورد تمام دوران صدارتش سه سال و خورده ای بود.


همچنین صادق نجفی شهردار کلانشهر تبریز در در سخنانی با بیان این‌که شهر تبریز در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی و علمی پیشتازه بوده است، اظهار داشت: تبریز، شهر تاریخ است و قدمتی چند هزار ساله دارد. شهر تبریز در طو ل تاریخ پر فراز و نشیب کشور حمایت تمام عیار خود از نظام و ولایت فقیه را به نمایش گذاشته و همیشه پای ولایت مانده است.


نجفی به برنامه های هفته نکوداشت تبریز اشاره کرده و به برگزاری هر چه باشکوه تر این برنامه ها در هفته نکوداشت تاکید و ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور نیز شاهد برگزاری هفته نکوداشت کلانشهر تبریز در شهرهای خواهرخوانده این کلانشهر باشیم.


شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم به تاریخچه و قدمت تاریخی این شهر اشاره کرد و برگزاری هفته نکوداشت برای این کلانشهر را یکی از برنامه های مهم شهرداری تبریز برای شناساندن شهر تبریز دانست./935/پ202/ج

ارسال نظرات