۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۲۲۳۴۸
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

انتصاب هیأت امنای متخصص فرهنگی در مساجد ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بر لزوم وجود افرادی با توان و علاقه فرهنگی در مساجد به عنوان هیات امنا تاکید کرد و گفت: انتصاب هیأت امنای متخصص فرهنگی در مساجد عامل توسعه مساجد و راهکار مناسبی برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه است.
انتصاب هیأت امنای متخصص فرهنگی در مساجد ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در جمع مسؤولان ادارات اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید  طوری رفتار کند که مورد وثوق مردم قرار گیرد و مردم نسبت به وقف اموال خود به این اداره اعتماد داشته باشد.

 

وی انتصاب هیات امنای متخصص فرهنگی در مساجد را ضروری دانست و افزود: پیشنهاد من به رییس سازمان اوقاف کشور این است که در انتصاب  هیات امنای مساجد اقداماتی صورت گیرد که افراد متخصص فرهنگی و دارای جایگاه مطلوب هیأت امنا شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، با تاکید بر لزوم وجود افرادی با توان و علاقه فرهنگی در مساجد، تصریح کرد: در کنار هیات امنای پیشکسوت و با نفوذ مساجد معتقدم که باید یک مدیر فرهنگی با تخصص نیز حضور داشته باشد تا بتواند برای سنین مختلف در مساجد تصمیم‌گیری کند و همچنین مردم را با راهکارهای مناسب نسبت به سمت فرهنگ حسنه وقف راهنمایی کند.

 

امام جمعه اردبیل وظیفه اوقاف را احیای موقوفات و برخورد با متجاوزان و متصرفان اعلام کرد و گفت: در قدم بعدی وظیفه اوقاف این است که حساب و کتاب و در‌آمد وقفی شفاف و روشن شده و در بعد نظارت کار اساسی و اجرایی انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اقدامات مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سال های اخیر خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سال های اخیر اقدامات مثبت و  اساسی زیادی از قبیل ساخت مساجد، بازسازی بقاع متبرکه و امام زاده های صاحب شناسنامه انجام داده است.

 

در این دیدار، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز ضمن تقدیر از راهنمایی های امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در حد توان از نیات واقفان دفاع خواهد کرد و جهت توسعه فرهنگ حسنه وقف نهایت تلاش خود را بکار خواهد بست.

 

حجت الاسلام قیامی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه یک اداره فرهنگی است افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، ما نیز بیشتر مصمم هستیم که در جهت فرهنگ سازی و تبدیل امامزاده ها به یک فضای معنوی و فرهنگی اقدامات شایسته ای انجام دهیم که همواره بیشتر تاکیدات ما بر روی همین محور بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، از عدم عضویت این اداره کل در شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآن استان خبر داد و تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه یک اداره فرهنگی و قرآنی است و در تربیت حافظان قرآنی نقش بسزایی دارد ولی در شورای قرآنی و شورای فرهنگی استان عضو نیست./937/پ202/ب4

ارسال نظرات