۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۲۲۵۸۳
استاندار استان مرکزی مطرح کرد؛

بقاع متبرکه بهترین مکان برای نشر افکار اسلامی و عقاید دینی

خبرگزاری رسا ـ استاندار استان مرکزی با بیان این که بقاع متبرکه مکان مناسبی برای نشر افکار اسلامی و عقاید دینی است، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه مأمن امن مردم و ظرفیت‌های عظیم دینی و فرهنگی جامعه اسلامی هستند.
محمدحسين مقيمي، استاندار استان مرکزي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی، محمدحسین مقیمی، استاندار استان مرکزی در حاشیه مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان در راستای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و تقویت روحیه معنویت در سطح جامعه اسلامی هستند و باید از این ظرفیت‌های عظیم نهایت استفاده را داشت.
 
وی ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) در جامعه کنونی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: هر آنچه که در جامعه دینی واسلامی ما وجود دارد متعلق به اهل‌بیت(ع) و متأثر از سیره انبیای الهی است و هر چه ما در راستای ترویج و تبلیغ آن در جامعه کار کنیم، باز کم است.
 
مقیمی اظهار کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه مأمن امن مردم و ظرفیت‌های عظیم دینی و فرهنگی جامعه اسلامی هستند و شناساندن آن‌ها به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهل‌بیت(ع) امری لازم و ضروری است.
 
استاندار مرکزی ادامه داد: آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با امامزادگان و بقاع متبرکه می‌تواند زمینه شناخت عقاید، رفتار و سیره اهل‌بیت‌(ع) را نیز فراهم کند.
 
وی با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه محل مناسبی برای نشر افکار اسلامی و عقاید دینی است، افزود: مردم علاقه زیادی به امامزادگان و بقاع متبرکه دارند و معمولا به عشق اهل‌بیت(ع) در این اماکن حاضر شده و ساعت‌ها به راز و نیاز می‌پردازند لذا ما هرچه بیشتر بتوانیم این اماکن را توسعه داده و فضای معنوی‌تری را در اختیار مردم قرار دهیم، قطعاً راحت‌تر می‌توانیم زمینه را برای نشر فرهنگ دینی و ارکان اسلامی فراهم کنیم.
 
مقیمی در تشریح نقش دولت و متولیان عرصه فرهنگی در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) اظهار کرد: طی سالیان بعد از انقلاب خدمات و اقدامات زیادی در این حوزه صورت گرفته، لیکن هنوز در اول راه هستیم و برای رسیدن به هدف اصلی راه بسیاری در پیش است.
 
وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و شناساندن بقاع متبرکه به نسل جوان جامعه تنها وظیفه متولیان امر نیست و همه باید در این راستا حرکت کنند تا این فرهنگ نهادینه شود.
 
استاندار مرکزی در پایان سنت حسنه وقف را گامی مؤثر در ترویج سنت اهل بیت (ع) و نشر فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این سنت امروز در جامعه ما به‌صورت یک فرهنگ در آمده، لیکن باید تلاش کنیم این فرهنگ را بیش از گذشته توسعه دهیم./998/د102/ب4
ارسال نظرات