۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۲۲۸۲۸
آیت الله نمازی:

هدف اصلی آمریکا از حضور دوباره در منطقه مقابله با جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان هدف اصلی بازگشت آمریکا به منطقه برای مبارزه با تروریست های داعش و حضور در لبنان، پاکستان و افغانستان را بهانه ای برای هجوم به اسلام و مقابله با جمهوری اسلامی دانست.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در گردهمایی رزمندگان و ایثارگران شهرستان کاشان مستقر در جبهه های آبادان و عملیات ثامن الائمه در حسینیه علی اکبر(ع) این شهرستان گفت: مسؤولان سیاسی و فرهنگی کشور باید تدبیری اتّخاذ کنند تا خاطرات دفاع مقدس به صورت فیلم و سریال و کارهای هنری تبدیل و آن را  به نسل های آینده منتقل کنند تا تاریخ رشادت های ملت ایران در دوران مقدس به یادگار بماند.

 

 

وی جنگیدن برای کشورگشایی را تجاوز به حریم و حقوق کشورها دانست و گفت: ملت اسلامی طی 8 سال جنگ تحمیلی با دشمن نجنگید بلکه بر اساس قرآن و روایات از مال و ناموس و وطن اسلامی دفاع کرد.

 

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: دفاع قبل از این که یک امر شرعی باشد یک امر عقلی است و پیش از این که یک امر عقلی باشد یک امر فطری است که هم در وجود انسان و هم در وجود حیوان است؛ خالق حکیم برای هر حیوانی ابزار دفاعی قرارداده است تا بتواند در برابر خطرات از خود دفاع کند.

 

 

وی احکام شرعیه را یک حقیقت عقلی و منطبق با عقل دانست و گفت: توحید و خدا محوری و موحد بودن سه مرحله دارد که توحید گاهی لفظی است که با زبان اقرار به لااله الا الله می کند و یک  توحید نیز کتابتی است که درباره توحید کتاب می نویسند اما ایمان به آن ندارند که هیچ کدام از این دو نوع ایمان، آثار و دستاوردی ندارد.  

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: آنچه که دستاورد ایمان است حاصل از ایمان کتبی و لفظی است که با تمام سلول ها و گلبول ها و ذرات وجودی خود لااله الا الله را بگوید.

 

 

به گفته وی افرادی که به کمال می رسند و کلمه لااله الا الله را بر زبان جاری می کنند، تمام وجودشان به لرزه در می آید و اعضای بدن شان به حرکت درمی آید دارای ایمان صادق هستند.

 

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که در طول تاریخ مردانی بودند که با خدا عهد و پیمان بستند و بر عهد و پیمان خود ثابت قدم بودند، گفت: در دوران دفاع مقدس افرادی هم بودند که به جبهه نیامدند و یا به بهانه تحصیلات از کشور خارج شدند.

 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر تأمل در اسرار دفاع مقدس و حوادث و اتفاقاتی که طی 8 سال جنگ تحمیلی افتاد تأکید کرد و گفت: از جا مانده های کاروان شهادت که وارثان شهدا هستند انتظار می رود اسراری را که از جنگ، شهادت، اسارت ها و جانبازی های رزمندگان اسلام در سینه خود ثبت و ضبط کرده اند باید به عنوان فرهنگ دفاع مقدس بازگو کنند تا فراموش نشود.

 

 

آیت الله نمازی در ادامه هدف اصلی بازگشت آمریکا به منطقه برای مبارزه با تروریست های داعش و  حضور در لبنان، پاکستان و افغانستان را بهانه ای برای هجوم به اسلام و مقابله با جمهوری اسلامی دانست.    

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقدیم 190 هزار شهید از فرزندان ملت ایران در راه اسلام  را سند بیمه شدن انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به این که از ابتدای انقلاب تا کنون توطئه های دشمن ادامه داشته و دارد، گفت: این دفاع مقدس بود که  نفوذ ناپذیری و شکست ناپذیری اسلام و غنای فرهنگ اسلام را نشان داد.

 

 

آیت الله نمازی مجهول ماندن تعدادی از شهدا و کشف استخوان های آنها بعد ازگذشت 25 سال از آتش بس و پایان جنگ را تدبیر و حکمت الهی دانست وگفت: با ورود استخوان های شهدا به شهرها جامعه متحول می شود.

 

 

نماینده ولی فقیه از دفاع مقدس به عنوان جهاد اصغر نام برد و یادآورشد: امروز زمان جهاد اکبر است و میدان جهاد اکبر جهاد مبارزه با نفس است./1307/پ202/ج

ارسال نظرات