۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۲۲۸۲۹
آیت الله طبرسی:

تلاش روحانیت سبب ترویج فرهنگ اهل بیت در جامعه شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، گفت: مردم دین خود را از روحانیت دارند و مدیون تلاش های روحانیت در ترویج فرهنگ فاطمی و علوی در جامعه هستند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امروز در سومین یادواره سادات علوی و فاطمی و یادمان سید عظیم و سید حسین میر شفیعی در مسجد جامع زاغمرز با بیان این که جامعه ما مدیون خدمات ارزشمند حوزه های علمیه و تلاش شبانه روزی روحانیت است، یادآور شد: مردم دین شان را از روحانیت دارند و حوزه های علمیه آیت الله کوهستانی در کوهستان و آیت الله علامه ایازی در رتسمکلا بهشهر با تربیت شاگردان فراوانی که در راس مملکت بوده و خود قاضی و استاد و فرهیخته علمی و دینی و معنوی هستند بیانگر خدمات روحانیت و علما به جامعه است.


آیت الله طبرسی، ادامه داد: حجاب، دین، روزه داری، نماز، واجبات و مستحباب و همه مسائل دینی و زندگی ما مدیون تلاش های روحانیت و علما و فضلا است که باید در تکریم این عزیزان نیز تلاش همه جانبه داشته باشیم.


نماینده مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: مردم دین شان را از روحانیت دارند و مدیون تلاش های روحانیت در ترویج فرهنگ فاطمی و علوی و اهل بیتی در جامعه هستند.

 

وی همچنین با بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: تلاش‌های دلاورمردان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی را بر افتخارات این ملت افزود.


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عید قربان تا غدیر به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده است، افزود: ولایت در جامعه اسلام از امور اساسی است و باید از آن برای وحدت جامعه اسلامی استفاده شود.


آیت الله طبرسی، ادامه داد: دفاع مقدس به عنوان تاریخ استثنایی ایران اسلامی است و جایگاه فعلی ما مدیون شهدا و دفاع مقدس و خانواده شهدا است.


امام جمعه ساری با بیان این که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس از ارزش‌های دینی و اسلامی خود دفاع کردند، افزود: ملت در آن دوران خالصانه و خاضعانه تنها برای رضای خداوند و در پیروی از دستورات ولایت فقیه خود جانانه از میهن خود دفاع کردند.


وی گفت: مازندران مهد سادات و علویان است، از این رو باید بزرگداشت نام و یاد آنان و برگزاری یادواره این سادات با قوت بیشتری دنبال شود.


آیت الله طبرسی، تصریح کرد: برگزاری این یادواره ایده بسیار خوب و مفیدی بوده است که امیدواریم در جامعه فراگیر و همه گیر شود و همه به این سنت خداپسندانه و ترویج حب اهل بیت(ع) تشویق شوند.


وی افزود: امروز وجود ولی فقیه در راس امور کشور ایران موجب شده تا امنیت کامل در سرتاسر این کشور حاکم شود و در حوزه های مختلف نیز پیشرفت های شگرفی شود که همه ما باید با تبعیت از رهبری در جهت منویات مقام مظعم رهبری حرکت کنیم./1317/پ202/ب4

ارسال نظرات