۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۲۲۸۹۰
آیت‌الله ایمانی:

حیات و بالندگی جامعه در دامن فرهنگ شکل می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه باید در عرصه فرهنگ بسیار حساس باشیم، گفت: همه چیز یک جامعه فرهنگ آن جامعه است و حیات و رشد و بالندگی جامعه در دامن فرهنگ شکل می‌گیرد.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های کلان فرهنگی در قالب انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازبینی مجدد قانون اساسی دیده نشده افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند این غفلت را باید به شکلی جبران کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌بایست در اصول قانون اساسی مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بگیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، شورای فرهنگ عمومی را چهره بارز فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان داشت: ارشاد اسلامی قبل از انقلاب صبغه خوبی نداشت و به همین خاطر تغییر نام پیدا کرد و حتی تا مدتی تعطیل بود و در این تعطیلی اصلاح و بازسازی شد.

آیت الله ایمانی با تاکید بر اینکه باید در عرصه فرهنگ بسیار حساس باشیم، تصریح کرد: همه چیز یک جامعه فرهنگ آن جامعه است و حیات و رشد و بالندگی جامعه در دامن فرهنگ شکل می‌گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به نگرانی‌های امام راحل در عرصه فرهنگ، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در عرصه فرهنگ خیلی نگران هستند و این نشان می‌دهد در عرصه فرهنگ خوب کار نشده است.

حضرت آیت الله ایمانی با بررسی شرایط فرهنگی خاص استان فارس تاکید کرد: مسؤولیت ما در استان فارس قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در خصوص استان فارس فرمودند: دشمن در گذشته از طریق اباحی گری فرهنگی و شکستن حریم اعتقادات مردم، سعی در آسیب رساندن به فرهنگ فارس داشت.

امام جمعه شیراز ادامه داد: دشمن درگذشته در استان فارس سرمایه گذاری زیادی کرد و مسئله فرهنگ را مورد توجه داشت و این دشمنی‌ها تا جایی پیش رفت که حتی علمای بزرگی را در فارس در یکی دو قرن اخیر سوزاندند و زنده زنده به آتش کشیدند؛ اما مردم استان در مقابل این افکار ایستادند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اضافه کردند: تجلی تقابل دشمن و مردم استان فارس به خوبی در جشن‌های 2500 ساله و جشن هنر شیراز مشهود بوده است.

حضرت آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه بعضی از اوقات مؤمنین شرایط را به درستی درک نمی‌کردند و نمی‌کنند گفت: در این اوضاع و احوال مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالتی مهم و تأثیر گزار در عرصه فرهنگ و هنر و در مقابل انقلاب و رهبری دارند.

امام جمعه شیراز با اشاره به حضور چشمگیر مردم و جوانان فارس در دفاع مقدس، تصریح کرد: علیرغم همه تلاش‌های دشمن در دور کردن مردم استان از اعتقادات دینی، استان فارس شهدای زیادی در مقایسه با سایر استان‌ها تقدیم انقلاب کرده است و از لحاظ تعداد جانبازان، آزادگان و رزمندگان در مقایسه با سایر استان‌ها همواره پیشرو بوده است .

آیت الله ایمانی بیان داشت: عمق ایمان مردم شیراز زیاد است و ایمان مردم شیراز اقیانوسی ژرف و عمیق است و عمق ایمان پاک و زلال مردم همواره چشمگیر و تأثیرگذار بوده است.

وی 14600 شهید و بیش از 300 روحانی شهید و چند هزار نفر جانباز و آزاده را از نشانه‌های دی نداری مردم فارس دانستند و ادامه دادند: چه از نظر انفاق مالی و چه انفاق جانی مردم استان همواره در صحنه حضور داشته‌اند.

 

مرکز مطالعات و برنامه ریزی هنر مقاومت راه‌اندازی می‌شود

شایان ذکر است، در ابتدای این مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس حمایت حضرت آیت الله ایمانی از فرهنگ و پاسداشت آن را باعث فخر و مباهات اهالی هنر و فرهنگ دانست و صمیمانه از وی تشکر کرد.

دکتر مریدی شروع به کار معاونت قرآنی را از برنامه‌های آتی خود برشمرد و اهمیت آموزش و پژوهش را در این عرصه یادآور و خواستار توسعه فعالیت‌های قرارگاه قرآنی در استان فارس شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در حوزه دفاع مقدس و هنر مقاومت کارهای بسیاری انجام شده و کارهای بسیار دیگری نیز باید انجام پذیرد.

 وی راه اندازی مرکز مطالعات و برنامه ریزی هنر مقاومت، به ریاست حضرت آیت الله ایمانی را پیشنهاد کرد و افزود: حرکت‌های جزیره‌ای مثمر ثمر نیست و حضور تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در این مرکز می‌تواند مفید باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بنیاد فرهنگی هنر مقدس را از برنامه‌های بعدی خود برشمرد و گفت : برنامه‌ریزی‌ها باید حول محور هویت دینی باشد و هنرمندان باید در این عرصه مقدس وارد شوند./919/پ202/ن

ارسال نظرات