۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۴۹۳
امام جمعه موقت سمنان:

عصبانیت دشمن از ملت ایران نشانه حقانیت ما است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان، گفت: اینکه ملت مسلمان ایران به‌ویژه در دهه‌های اخیر مایه خشم و عصبانیت دشمنان اسلام بوده‌اند یک امتیاز برای ملت با ایمان ما به‌حساب می‌آید و نشانه حقانیت راه و پیام انقلاب مردم ایران اسلامی است.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام سیدجلال احمدپناهی، امام جمعه موقت سمنان در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان که با حضور فرمانده سپاه این استان و قاریان و حافظان برجسته قرآن از سراسر استان سمنان در محل آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) شهر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: همه ملت‌های مسلمان باید مردم مسلمان کشورمان را الگوی خود قرار دهند و همچون ملت ایران خواب را از چشم دشمنان بگیرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای به دنبال القاء این مطلب هستند که دشمنی سلطه گران با ایران اسلامی تنها خیالی از جانب ما است، افزود: این عده را باید جزء افراد بی‌اطلاع و ناآگاه برشمرد؛ چرا که دشمنان دشمنی‌شان ادامه دارد به گونه‌ای که این دشمنی را اکنون به وضوح بازگو می‌کنند و بغض و کینه‌شان را نسبت به ملت و نظام اسلامی ما آشکارا نشان می‌دهند.

 

حجت الاسلام احمد پناهی با بیان اینکه جهاد در اسلام همیشگی و بی‌وفقه است، تصریح کرد: جهاد و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف مصداق پیدا می‌کند به طوری که این جهاد گاهی فرهنگی، گاه اقتصادی و گاه سیاسی و نظامی است.

 

امام جمعه موقت سمنان خاطر نشان کرد: در بحث قرآن آنچه بسیار حائز اهمیت است حفاظت از قرآن و محافظ قرآن بودن است، حاملان قرآن در حقیقت حافظان قرآن هستند و قاریان قرآن، مفسران، مبینان و حاملان قرآن به حقیقت محافظان و نگهبانان قرآن هستند.

 

وی با اشاره به حدیث بزرگ ثقلین اضافه کرد: آنگونه که در این حدیث شریف آمده که ای مردم، قرآن و ولایت دو ثقل گرانبها هستند و از هم جدا شدنی نیستند و اگر زمانی جدا شدند، بدانید اسلام واقعی در آن ادعا وجود ندارد، که امروز مصداق آن را در حرکت‌های اسلام نما و متحجر و تکفیری شاهدیم.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر روایات بسیاری که در باب توجه به قرآن کریم وجود دارد گفت: بر اساس روایات چند گروه از جمله «حاملان قرآن، کسانی که عمر خود را در راه دین و عمل به دین و ترویج آن گذارنده باشند، افرادی که در عمل به دین استقامت داشته باشند و پیشوای عادلی که با عدالت حکومت کند» نزد خداوند عزیز، باکرامت و گرامی هستند.

 

گفتنی است، در این مراسم از نفرات برتر این مسابقات که از بین پاسداران و سربازان وظیفه که از شهر‌های مختلف استان سمنان در این رقابت معنوی در دو بخش خواهران و برادران و رشته‌های اذان، قرائت، مفاهیم و حفظ شرکت کردند با اهداء لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات