۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۲۳۵۱۶

برگزاری دعای عرفه در بیش از هزار مسجد و هیأت مذهبی خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در بیش از هزار مسجد در سطح استان خبرداد.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با رابطان فرهنگی هیأت های مذهبی استان با بیان این که حاجی زمانی در مراسم حج به نام حاجی شدن مفتخر می شود که به شناخت و عرفه برسد، گفت: انسان پس از این که در عرفه به شناخت پروردگار نائل آمد با قربانی کردن تسیلم بودن و استغفار خود را به درگاه الهی اعلام می کند.

 

وی با بیان که عرفه پس از شب قدر یکی از مهم ترین شب ها برای آمرزش انسان است، گفت: شناخت شرایط دارد و انسان تنها با انجام دادن اعمال ظاهری نمی تواند به شناخت دست یابد و این شناخت باید در اعمال انسان هم نمود پیدا کند همانطور که امام حسین (ع) در روز عرفه به این علت که در خانه خدا به شهادت نرسند و خانه خدا به خون ایشان آلوده نشود مراسم حج را ننیمه کاره رها کرد وعازم کربلا شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که انسان پس از شناخت باید یافته های خود را به صورت عملی در میدان بندگی خداوند به کار گیرد، گفت: متاسفانه همانطور که می دانید عده زیادی در رکاب پیامبر(ص) آخرین حج را به جا آورند اما متاسفانه هیچ کدام از آنها مشخص است که در عرفه به شناخت نرسیده بودند زیرا مقدمه شناخت عمل به دستوارت خداوند و پیامبر(ص) است که این افراد با انکار غدیر نشان دادند که فقط در ظاهر حاجی هستندو درعمل هیچ پایبندی به دستورات خداوند و پیامبر(ص) ندارند.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که مقدمه تکامل شناخت انسان، در عرفه انس با غدیر و یاری امام معصوم(ع) است، گفت: هر کس غدیر را انکار کند تمامی فلسفه آفرینش نظام هستی را بیهوده انگاشته است.

 

وی افزود: غدیر روز کمال شدن دین است و اگر بگوییم غدیر وجود نداشت باید بسیاری از صفت های خداوند سبحان و کامل بودن اسلام را به عنوان آخرین دین الهی و خاتم بودن پیامبر (ص) را هم به دیده تردید بنگریم زیرا انکار غدیر به لحاظ عقلی و منطقی اسلام و دانش پیامبر(ص) را زیر سوال می برد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که عرفه بهترین فرصت برای تعمیق افکار در باره غدیر است، گفت: چگونه ممکن است خداوندی که هیچ کدام از نسل های بشری را بدون پیامبر به حال خود رها نکرد بخواهد امت اسلامی را پس از پیامبر(ص) تنها بگذارد.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که مراسم دعای عرفه در بیش از هزار مسجد و هیئت مذهبی در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: پس از برگزاری مراسم دعای عرفه سخنرانان و مبلغان به صورت ویژه در خصوص ارتباط غدیر با عرفه و قربان برای مردم سخنرانی کرده و نواقصی که در اثر نبود غدیر برای امت اسلامی پیش می آید را برای مردم تبیین خواهند کرد تا مردم به طور اختصاصی با ماهیت غدیر آشنا شوند.

 

وی یادآور شد: روز عرفه داری اعمالی خاص است که در مفاتیح آمده و هر کس شب قدر را از دست داده عرفه بهترین زمان برای طلب مغفرت از خداوند و توبه درگاهش است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات