۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۲۳۵۸۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان:

میراثی بودن برخی از موقوفات موجب عدم پیشرفت آنها می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت: میراثی بودن برخی از مناطق موجب عدم پیشرفت اماکن مقدس و مخروبه شدن آنان می‌شود.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان طی بازدید از آستان مقدس امامزاده شاه ابوالقاسم سهره فیروزان شهرستان فلاورجان گفت: میراثی بودن برخی از مناطق موجب عدم پیشرفت اماکن مقدس و مخروبه شدن آنان می‌شود.



وی در این بازدید که به همراه طاهری، معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان انجام شد، تصریح کرد: برای آستان مقدس امامزاده ابوالقاسم(ع) طرح جامع پیش‌بینی شده است اما با وجود قدمت 800 ساله این بنا و میراثی بودن آن، طرح جامع به تعویق افتاده و منجر به مخروبه شدن این مکان مقدس شده است.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان طی مذاکرات انجام شده با نماینده میراث فرهنگی ادامه داد: اداره اوقاف طرح جامع را بازنگری خواهد کرد و از مسؤولان میراث انتظار دارد با دستگاه مذکور همکاری لازم را جهت ساخت و ساز این مکان مقدس نمایند.



وی در ادامه صحبتهای خود از تعمیرات حوزه علمیه همجوار این امامزاده خبر داد و افزود: هیأت امنا و اداره کل میراث باید نسبت به پرداخت هزینه‌های تعمیر و بازسازی این اماکن اقدامات لازم را انجام دهند و با اداره اوقاف نهایت همکاری را کنند.



حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که این امامزاده عظیم‌الشأن دارای 20هزار مترمربع فضا است، بیان کرد: محصور نمودن و دیوار کشی این بقعه بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.



وی با بیان این که این امامزاده واجب التعظیم از نوادگان امام زین‌العابدین(ع) است، متذکر شد: از قدیم‌الایام مردم منطقه و حتی استان در ایام و مناسبات ملی مذهبی در این مکان مقدس حضور بهم رسانیده و از برکات این امامزاده بهره می‌برند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: متأسفانه طی سالهای اخیر به دلیل مخروبه شدن بنای این بقعه و ناامن شدن از تعداد زائران کاسته شده، و باید اداره اوقاف و میراث در ساماندهی هرچه سریعتر اوضاع اقدام نمایند./939/د102/ب4

ارسال نظرات