۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۲۳۶۶۷
به مناسبت دهه ولایت؛

همایش «بانوان و ولایت» در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ بانوان و ولایت به مناسبت دهه ولایت در زنجان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان برگزار می‌شود.
دهه ولايت

حجت الاسلام فخرالدین خدابنده لو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری نشست و همایش بزرگ بانوان و ولایت خبر داد و اظهار داشت: امسال به مناسبت دهه ولایت همایش « بانوان و ولایت» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان ابهر برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف در بقاع و امامزادگان استان اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه‌های مناسبتی در این ایام مبارک، تبیین جایگاه ولایت در جامعه است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با بیان تلاش های اداره اوقاف برای تبیین جایگاه ولایت فقیه گفت: اداره‌کل اوقاف زنجان در تلاش است با بهره‌گیری از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان استان، نسبت به تبیین موضوع ولایت فقیه در جامعه دینی و اسلامی اقدام کند.

 

حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه خاطر نشان کرد: به دلیل این که امامزادگان مکان‌های معنوی برای حضور اقشار مختلف هستند، از همین رو اجرای برنامه‌های متنوع در این اماکن مقدس، تاثیر بسزایی در سوق دادن مردم به فرهنگ‌های مختلف دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تبدیل آنها به مراکز فرهنگی تصریح کرد: در همین راستا اداره کل اوقاف استان، فعالیت‌های خود را آغاز کرده و سالانه برنامه‌های متنوع و متعددی در بقاع متبرکه امامزادگان برای تبدیل این مکان های شریف به قطب های فرهنگی جامعه اجرایی می‌کند.

 

این مسؤول در پایان با بیان این که هر سال به تعداد افراد شرکت کننده در برنامه های بقاع متبرکه استان افزوده می‌شود تأکید کرد: این امر نشان از ارتقای سطح کیفی برنامه‌های اجرایی از سوی اوقاف استان است.

 

گفتنی است، این همایش همزمان با سالروز عید غدیر خم در زنجان برگزار خواهد شد./949/ت303/ب4

ارسال نظرات