۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۲۳۸۹۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

گذشت از تعلقات دنیا بزرگ ترین درس عید قربان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که عید قربان، عید مقدس اسلامی است، گفت: بزرگ ترین درس عید قربان گذشت از تعلقات دنیا است.
غلامي تبليغات لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک فرارسیدن عید قربان، بیان داشت: از عید قربان تا غدیر دهه امامت و ولایت بوده و غدیر تکمیل کننده عید قربان است.

وی با بیان این که عید قربان، عید بزرگی است و باید از آن درس بگیریم، افزود: تلاش کنیم در پیشگاه الهی، در آزمایش بندگی همچون حضرت ابراهیم(ع) سربلند شویم.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) از سوی حضرت ابراهیم(ع)، خاطرنشان کرد: قربانی ایشان فدا کردن عاطفه انسانی در برابر دستورات الهی است.

وی با تأکید بر درس گرفتن از این ایام، عنوان داشت: بزرگ ترین درس عید قربان، گذشت از تعلقات دنیایی و دل دادن به دستورات الهی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که قربان برای رشد و تعالی انسان است، بیان داشت: با تقویت ایمان خویش و پیروی از سیره اهل بیت(ع) تلاش کنیم بر هوای نفس خویش غلبه کنیم.

وی با اشاره به این که قربانی کردن حضرت ابراهیم(ع)، اطاعت اسماعیل(ع) و تابعیت هاجر برای اجرای دستور الهی بود، یادآور شد: بالاترین پیام الهی در این راستا دل بریدن از تعلقات دنیا است.

حجت الاسلام غلامی عید قربان را تجلی رهایی از وسوسه های شیطان بیان کرد و عنوان داشت: این عید بزرگ جلوه تعبد در برابر خداوند متعال است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت و فضیلت عید قربان تأکید کرد: باید فضیلت های این عید بزرگ بیش از پیش تبیین شود./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات