۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۲۴۶۶۲
کارشناس مسائل دینی:

ریشه حجاب در فطرت انسان‏ها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی و امور تربیتی ریشه حجاب را در فطرت انسان‏ها دانست و گفت: حجاب یک مقوله فرهنگی و تکلیف دینی و الهی مردم است که باید به آن پایبند باشند.
همايش ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‏الاسلام حجت بحری کارشناس مسائل دینی و امور تربیتی در همایش ائمه جماعات استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، به ضرورت موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: کسانی که منکر حجاب در جامعه هستند ار دایره دین خارج گشتهاند.

 

وی با بیان اینکه رعایت امر حجاب هم با آیات و روایات و هم با دلایل عقلی واجب است، ابراز داشت: مسؤولیت و وظیفه مسؤولان فرهنگی کشور در درجه اول ترویج حجاب و پرداختن به این امر مهم است.

 

حجت‏الاسلام بحری در ادامه با اشاره به اینکه در تربیت اسلامی حجاب یک مفهوم دینی است، اظهار داشت: حجاب یک امر ذاتی است و امروزه نیز مشاهده می‏شود در کشورهای غربی محدویت پوششی وجود دارد.

 

کارشناس مسائل دینی و امور تربیتی ریشه حجاب را در فطرت انسان‏ها دانست و تصریح کرد: حجاب یک مقوله فرهنگی است و همچنین تکلیف دینی و الهی است و مردم باید به آن پایبند باشند.

 

وی با بیان اینکه ما با مشکل کم توجهی و بی توجهی در زمینه امر حجاب روبهرو هستیم، ابراز داشت: مسؤولان فرهنگی کشور تاکنون هیچ اقدام جدی و قابل توجهی را در این زمینه انجام نداهاند و همه اقدامات صورت گرفته فقط در مرحله سخن بوده است.

 

حجت‏الاسلام بحری با تأکید بر این مطلب که اگر قرار است تا عمل تربیت ماندگار شود باید پنج مرحله طی شود، تصریح کرد: انس دینی، عادت دینی، معرفت دینی، شاکله دینی و خودجوشی دینی از عوامل ماندگار شدن تربیت دینی است.

 

کارشناس مسائل دینی و امور تربیتی در پایان با بیان این‏که خانوادهها باید فرزندان خود را با امر حجاب آشنا کنند و انس دهند، اظهار داشت: اگر امر حجاب در خانوادهها تکرار شود این موضوع برای فرزندان طبیعی میگردد./922/پ202/ی

ارسال نظرات