۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۲۴۷۰۴
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

دهه ولایت فرصتی برای ارتقای سطح معرفتی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران دهه امامت و ولایت را فرصتی مناسب برای ارتقاء سطح معرفتی جامعه دانست و گفت: به همین منظور جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 220 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران به برگزاری جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم در 220 بقاع امامزاده و متبرکه استان اشاره کرد و بیان داشت: با عطر افشانی، آذین‌بندی و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی به استقبال برگزاری ویژه برنامه‌های این دهه می‌رویم.

 

وی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی را از ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کشور در سطح بقاع متبرکه نام برد و گفت: تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، ترویج فرهنگ ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مذهبی از اهداف برگزاری این جشن‌ها است.

 

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری هجدهمین نشست مسؤولان شش دستگاه فرهنگی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: این نشست شنبه، نوزدهم مهرماه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

 

وی به اهداف برگزاری این نشست اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست به برگزاری همایش یک هزار نفری سادات مازندران و تجمع عاشورائیان در دهه اول ماه محرم پرداخته می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که در ایام دهه ولایت همایش یک هزار نفری سادات مازندران با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، افزود: چگونگی برگزاری این همایش در هجدهمین نشست شش دستگاه فرهنگی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری مطرح می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که همزمان با ایام دهه ولایت و امامت یکصد نفر از شیعیان کشور یمن به مازندران سفر می کنند، بیان داشت: این سفر در روز سه شنبه، بیست و دوم مهرماه انجام خواهد گرفت و از تهران به استان مازندران وارد خواهند شد و به زیارت بقعه امامزاده ناصرالحق (ع) آمل مشرف خواهند شد.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران، ادامه داد: این شیعیان بعد از استقبال مدیران استان و شهرستان با حضور در این مکان شریف، از برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در این بقعه بهره مند خواهند شد.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: در این سفر یک روزه بعد از اجرای مراسم استفاده از امکانات فرهنگی و رفاهی به مشهد مقدس برای شرکت در همایش بین المللی اعزام خواهند شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان مازندران، گفت: این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشور باید تا 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشد در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف به شمار می‌رود، افزود: استان مازندران یکی از استان‌های برتر در کشور در تکمیل سهمیه ثبت‌نامی طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام علیزاده به ثبت‌نام سیزده هزار و پانصد حافظ در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در صد و بیست مرکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان مازندران اجرا می‌شود.

 

وی از فعالیت 110 مربی حفظ در طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران خبر داد و اظهار داشت: این تعداد مربیان در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف در قم دوره تکمیلی را گذرانده و دارای مدرک رسمی آموزشی حفظ قرآن هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که آزمون شفاهی و کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم دو بار در هر سال برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران در همه مقاطع سنی در حال برگزاری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری آزمون میان نوبت حفظ موضوعی قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون در بخش‌های 120 موضوع ویژه نوجوانان و موضوع ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که آزمون میان نوبت حفظ موضوعی قرآن کریم فردا، هجدهم مهر در هجده  مرکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان شاخص استان رگزار می‌شود، اظهار داشت: کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم و مائده‌های آسمانی از منابع این آزمون هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات