۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۲۴۸۴۶
حجت‌الاسلام محسنی اژه ای:

قوه قضاییه برای موفقیت نیازمند برنامه و نیروی انسانی است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با بیان این که باید به عوامل انسانی به عنوان مهمترین عامل موفقیت در ماموریت‌هایمان توجه کنیم، تصریح کرد: قوه قضائیه اگر بخواهد موفق شود نیازمند برنامه و نیروی انسانی است، اما در بین این عوامل، عامل انسانی مهمترین رکن است.
محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دوره آموزشی فرهنگی میثاق ولایت با حضور روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور صبح امروز 18 مهر با حضور حجت الاسلام محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در مجتمع میلاد مشهد آغاز به کار کرد.

 حجت الاسلام محسنی اژه ای در این همایش به تبیین جایگاه فرهنگ و اهمیت آن پرداخت و اظهار داشت: شعاع کار فرهنگی تنها در محدوده خود ما منحصر نیست و به سایر محدوده‌ها نیز کشیده می‌شود و این اتفاق باعث می‌شود که ما اسوه و الگو شویم.

وی در ادامه با انتقاد از فراوانی پرونده های قضایی افزود: امروز ما می‌نالیم که چقدر پرونده داریم و حتی در داخل قوه قضائیه اتفاقات ناصحیحی می‌افتد که حیثیت این قوه شریف را خدشه‌دار می‌کند که اگر بخواهیم بر همه اینها فایق آییم باید بر تربیت اسلامی سرمایه‌گذاری کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان این که باید به عوامل انسانی به عنوان مهمترین عامل موفقیت در ماموریت‌هایمان توجه کنیم، تصریح کرد: قوه قضاییه اگر بخواهد موفق شود نیازمند برنامه و نیروی انسانی است، اما در بین این عوامل، عامل انسانی مهمترین رکن است.

وی افزود:  اگر نیروی صالح و عالم باشد،می‌توان برنامه خوب و تشکیلات خوب ایجاد و مدیران خوبی نیز جذب  کرد، اما اگر آماده نشده باشیم اما بودجه داشته باشیم باز هم نمی‌توان بدون نیروی انسانی موفق شد.

 حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان این که مهمترین رکن موفقیت هر دستگاهی بخصوص قوه قضائیه عامل انسانی است و عامل انسانی نیز ساخته نمی‌شود مگر با الهام گرفتن از فرهنگ ناب اسلامی، اظهار داشت: انسان تربیت شده اسلام ناب می‌تواند دنیا را متحول کند و عالمی را تغییر دهد.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی انسان‌هایی که تحول‌گرا بوده‌اند و توانسته‌اند مسیر تاریخ را تغییر دهند کسانی بوده‌اند که تربیت شده اسلام ناب بوده، مثلا ببینید که قدرت‌های بزرگ دنیا 35 سال است که از ضربه‌های امام راحل هنوز مدهوش هستند، انقلاب امام(ره) انقلاب فرهنگی بود.  

وی با بیان این که یکی از اهداف مهم همه انبیا و اولیا، تحقق عدالت در جامعه بوده است، تصریح کرد: تحقق عدالت اگر عالم را فرابگیرد آن مدینه فاضله وعده داده شده تحقق می‌یابد.

 وی خطاب به روسای دادگستری های سراسر کشور ادامه داد: قوه قضائیه نقش بسزایی در تحقق عدالت و اجرای راه انبیا داردوقانون اساسی نیز این وظیفه سنگین را برعهده این قوه قرار داده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که انقلاب اسلامی نه تنها رژیم 2500 ساله را به زانو درآورد بلکه با انقلاب فرهنگی از مرزهای خود فراتر رفت و استخوان‌های پوسیده نظام به ظاهر سرپای کمونیستی را درهم شکست، گفت: امروز دشمن هرچه تلاش کرده که این انقلاب فرهنگی را منزوی کند نتوانسته است وروز به روز پرچم انقلاب استوارتر شده است.

گفتنی است، در سه روز برگزاری همایش روسای دادگستری‌های سراسر کشور از 18 تا 20 مهرماه علاوه بر مطرح کردن موضوعات مختلف در حوزه‌های فرهنگی یک روز به مباحث نقد، نظرسنجی و پیشنهادات مدیران در قالب گفتمان دوستانه اختصاص دارد./934/پ202/ج

ارسال نظرات