۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۲۵۲۸۰
مدیر حوزه علمیه الزهرا ارومیه:

نقش اساسی زنان در اعتلای سبک زندگی اسلامی انکارناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه با اشاره به نقش زنان در روند تحولات فرهنگی اجتماعی جامعه گفت: فرهنگ غرب زنان را برای تغییر الگوی اسلامی زندگی هدف قرار داده است.
مدير حوزه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، راضیه پورحیدر، مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه امروز در همایش « زن، هویت فرهنگی و نقش اجتماعی » که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، اظهار داشت: غرب به دنبال تحقق دهکده جهانی است و خود به عنوان کدخدای این دهکده گسترش اسلام را مانعی در تحقق این هدف می داند.

 

وی با اشاره به نقش محوری زنان در اصلاح و فساد جامعه گفت: یکی از راه کارهای غرب برای ضربه به اسلام و همچنین تغییر الگوی زندگی اسلامی هدف قرار دادن زن و خانواده است.


مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه با بیان این‌که فرهنگ غرب با سبک زندگی اسلامی سازگاری ندارد، تصریح کرد: در حالی که زنان در اسلام مظهر جمال الهی هستند، فرهنگ غرب در قالب جنگ نرم تلاش دارد این نقش دینی و ارزشمند را تنزل دهد.
 
وی با اشاره به توطئه های دشمنان با گسترش شبکه های ماهواره ای گفت: دشمن با ابزار های مختلف مرز‌های فکری و اعتقادی ما را مورد هدف قرار داده است و تلاش دارد اسلام را دینی بی هویت جلوه دهد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا ارومیه خارج کردن خانواده از قید مذهب، ارزش‌‌زدایی از مفهوم غیرت، ترویج خیانت زن و شوهر، ترویج خانواده ‌های بی قید در مقابل خانواده‌ های سنتی، ترویج فساد در جامعه را از جمله برنامه های استکبار برای ضربه زدن به اسلام اعلام کرد.
 
پورحیدر در پایان از بانوان خواست برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان در عمل به آموزه های دینی پایبند بوده و در رعایت حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند.
 
بنابر این گزارش، در ادامه این همایش که در راستای بررسی موضوعات فرهنگ حجاب و عفاف و آسیب‌ شناسی ضعف روابط خانوادگی جامعه ایرانی برگزار شد، سیدمهدی صالحی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه و عیسی ‌زادگان عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه سخنرانی کردند.
 
گفتنی است، همایش «زن، هویت فرهنگی و نقش اجتماعی» با مشارکت شرکت‌ های تابعه وزارت نیرو در آذربایجان غربی و با حضور بانوان شاغل در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد./936/پ202/ب3

ارسال نظرات