۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۵۸۶
امام جمعه بیرجند:

تعاونی‌ها به شکوفایی اقتصادی کشور کمک می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که احداث تعاونی به شکوفایی اقتصاد و اشتغال زایی در کشور کمک می کند، گفت: وقتی تورم در کشور مهار شود و مردم در تمامی عرصه های تولید وارد شوند در نتیجه تعاونی برای آنها رفاه هم ایجاد می شود.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با بیان این که تحریم های اقتصادی، افزایش نرخ تور، کمبود منابع بانکی و روال های طولانی پرداخت وام مهم ترین مشکلات عرصه اقتصاد است، گفت: در حال حاضر تنها راه فراهم کردن منابع مالی مورد نیاز برای انجام فعالیت های اقتصادی، تعاون است.

 

وی ادامه داد: مردم می توانند در بخش تعاون با استفاده از سرمایه های کم و روی هم مبلغ لازم را برای فعالیت های کار آفرینی جذب کنند و از سوی دیگر با ورود به بخش تعاون دیگر نیازی به مراجعه به بانک ها و گذارندن وام های طولانی مدت و پرداخت سود های هنگفت برای پروژه های اقتصادی نیستیم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که متاسفانه هنوز راهبرد تعاون در جامعه نهادینه نشده است، گفت: اگر با همکاری هم در حوزه های مختلف شرکت تعاونی تاسیس کنند خواهند توانست سرمایه راکد خود را در چرخه اقتصاد به کار بگیرند و از سوی دیگر سرمایه های اندک در بخش تعاونی به سرمایه های هنگفت تبدیل می شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلین رضایی بیرجندی با اشاره به این که احداث تعاونی به شکوفایی اقتصاد و اشتغال زایی در کشور کمک می کند، افزود: وقتی تورم در کشور مهار شود و مردم در تمامی عرصه های تولید وارد شوند در نتیجه تعاونی برای آنها رفاه هم ایجاد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که تعاونی به معنای همکاری تمامی اعضا و مشارکت آنها در سود و زیان است، ادامه داد: اعضای تعاونی که با یکدیگر همدل و همراه نیستند نخواهند توانست یک شرکت تعاونی موفق داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که تعاون یکی از کیلدهای مهم برای توسعه اشتغال در استان های محروم مانند خراسان جنوبی است، افزود: تا زمانی ظرفیت های تعاون در استان فعال نشود نیم درصد از افراد جامعه بیکار خواهند بود زیرا بر اساس شواهد 50 درصد از شکوفایی اقتصادی استان در گرو استفاده از بخش تعاون است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که نیاز سنجی و برآرود هزینه ها و میزان تولید از مهم ترین اصول در راه اندازی یک شرکت تعاونی هستند، گفت: اگر چند نفر بدون نیاز سنجی و سنجش شرایط بازار اطراف یکدیگر جمع شوند و شرکت تعاونی تشکیل دهند نه تنها موفق نخواهد شد بلکه در همان ابتدای کار به دلیل عدم فروش دچار ورشکستگی می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: در خراسان جنوبی تعاون در بخش روستایی باید بیشتر از گذشته فعال شود زیرا فعالیت تعاونی ها به دلیل مشکلات اقتصادی در روستاها ضروری شده که اگر مردم بتوانند در روستا ها تعاونی های مختلف را براساس نیازهای روز جامعه احداث کنند خواهند توانست در کنار تامین نیازهای مالی خود نیازهای نقاط اطراف و نقاط شهری را هم تامین کنند.

 

وی یادآور شد: باید در سطح استان مسؤولان برنامه ریزی دقیقی برای توسعه ظرفیت های بخش تعاون انجام دهند/968/پ202/ب4

 

ارسال نظرات