۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۲۵۵۸۹
استاندار اصفهان:

ارتباط عزتمند با دیگر کشورها از اولویت های ما است

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان با اشاره به سیاست های جدید دولت تدبیر امید در خصوص ارتباط عزتمند با کشورهای خارجی، گفت: در دولت جدید سیل گردشگران خارجی و مردان سیاست بین الملل به ایران و شهر اصفهان جاری شده است.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، امروز در دیدار قائم مقام و سردبیر کل خبرگزاری رسمی چین(شینهوا) گفت: در طول سال های اخیر و به خصوص  دولت یازدهم روابط ایران و چین افزایش یافته است.

 

استاندار اصفهان اضافه کرد: ملاقات های صورت گرفته از سوی مسؤولان دو کشور فضا را برای گسترش همکاری های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به سیاست های جدید دولت تدبیر و امید در خصوص ارتباط عزتمند با کشورهای خارجی، تصریح کرد: در دولت جدید سیل گردشگران خارجی و مردان سیاست بین الملل به ایران و شهر اصفهان جاری شده است.

 

زرگرپور همچنین به سفر 86 هیأت سیاسی عالی رتبه در یک سال گذشته به شهر اصفهان اشاره و اضافه کرد: مهمانانی که به اصفهان آمدند دلیل سفر خود را بازدید از قلب تپنده ایران یعنی اصفهان و آمادگی برای حضور گسترده تر در مناسبات و بازار ایران با توجه به مذاکرات ژنو عنوان کردند.

 

استاندار اصفهان تأکید کرد: امروز کشورهای دنیا خواهان توسعه روابط با ایران هستند و تعداد گردشگران خارجی که امسال به اصفهان آمده اند سه برابر سال قبل است  به طوری که امروز با کمبود هتل و امکانات گردشگری روبرو هستیم.

 

وی به ظرفیت های اصفهان در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود: اصفهان صنعتی ترین استان ایران و دومین استان دانشگاهی کشور با 170 دانشگاه و 320 هزار دانشجو است و این ظرفیت ها زمینه ارتباطات فرهنگی و اقتصادی اصفهان را با کشورهای دیگر فراهم کرده است.

 

استاندار اصفهان به تعاملات فرهنگی و اقتصادی اصفهان با ایالت گوانگ جو چین اشاره و آمادگی مدیریت استان را برای  تبادلات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با استان های مختلف کشور چین اعلام کرد.

 

زرگرپور افزود: اصفهان با 14 شهر از جمله شیان چین خواهرخواندگی دارد و این شهر مرکز ادیان توحیدی است به طوری که پیروان چهار دین توحیدی در اصفهان به طور مسالمت آمیز باهم زندگی می کنند.

 

زرگرپور افزود: استان اصفهان با برخورداری از میراث غنی فرهنگی معنوی، دارای 20 هزار اثر مهم تاریخی است که یکهزار و 600 اثر ثبت ملی و شش اثر ثبت جهانی شده و این شهر جزو یکی از 10 نقطه دیدنی دنیاست.

 

استاندار اصفهان، خبرگزاری شینهوا را یکی از بزرگترین رسانه های خبری دنیا خواند و تصریح کرد: شایسته است دفتر تهران این خبرگزاری گزارش هایی از ظرفیت های ایران و اصفهان تهیه و منعکس کند.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با سفر هیأت خبرگزاری شینهوا چین به ایران و آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ غنی و پیشرفت های این کشور، این واقعیت ها به خوبی به مردم چین منتقل شود تا ارتباط عمیق تر و محکمتری ایجاد شود.

 

هه پینگ قائم مقام و سردبیر کل خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) نیز در این دیدار گفت: با وجود شنیده های قبلی خود از شهر زیبای اصفهان، دیدن این شهر تأثیر عمیقی بر من گذاشت و اصفهان یکی از زیباترین شهرهای دنیاست.

 

وی زمینه سازی برای احیای جاده ابریشم را از اهداف سفر خود به ایران عنوان کرد و افزود: ایران یکی از شاهراه های اصلی این جاده است و احیای جاده ی ابریشم منوط به این است که رسانه ها مسؤولیت خود را به طور جامع به انجام رسانند.

 

هه پینگ بر لزوم شناسایی ظرفیت های دو کشور به ملت ها تأکید کرد و اظهار داشت: شناخت بیشتر می تواند زمینه ساز روابط بهتر و گسترده تر شود.

 

وی با تأکید بر این که برای توسعه اقتصادی دو کشور باید همزمان ارتباطات فرهنگی و اجتماعی نیز افزایش یابد ، اظهار داشت: روابط تنگاتنگ دو ملت به احیای جاده ابریشم کمک بیشتری خواهد کرد و اصفهان به عنوان یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهر های ایران می تواند دروازه ی ورود به ایران باشد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات