۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۲۵۶۰۵
رییس مجمع علمای سعده یمن:

رهنمودهای امام خامنه ای عامل وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای سعده یمن با بیان این که امام خمینی(ره) قوت درونی ملت ایران را به فعلیت رسانده است، گفت: امروز نیز رهنمودهای خلف صالح ایشان یعنی امام خامنه ای عامل وحدت در جهان اسلام است.
يمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، علامه مرتضی ابن الزید الحسنی، رییس مجمع علمای سعده یمن، امروز در مراسم حضور علمای کشور یمن در بقعه ناصرالحق آمل با بیان این که خدا را شکر می کنیم که ما را به دین اسلام هدایت کرد، گفت: افتخار می کنیم که در بقعه متبرکه ناصرالحق حضور داریم و از عزیزان ایران اسلامی تشکر می کنیم که ما را به این مهمانی پذیرفتند.

 

وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار امام خمینی(ره) در گسترش اسلام ناب، بیان داشت: این شخصیت گرانقدر به مردم ایران شجاعت و راه سعادت را نشان داد تا بتوانند به تعالی دست پیدا کنند.

 

علامه مرتضی ابن الزید الحسنی، ادامه داد: امام خمینی(ره) قوت درونی ملت ایران را به فعلیت رسانده است و امام خامنه ای شاگرد بزرگوار و خلف صالح امام خمینی(ره) ادامه دهنده مسیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

 

رییس مجمع علمای سعده یمن، افزود: بی شک امام خامنه ای از لحاظ عربی نیز در سطح بالایی بوده و بسیار فصیح سخن می گویند که سبب افتخار است و ایشان ناصرکبیر اطروش را از ما بهتر می شناسند و رهنمودهای ایشان همواره عامل وحدت در جهان اسلام است.

 

وی، بیان داشت: از ملت ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب تشکر می کنیم و از همه ملت ایران می خواهیم قدر رهبری خود را دانسته و ایشان را به بهترین نحو ممکن تکریم کنند.

 

علامه مرتضی ابن الزید الحسنی با بیان این که شمال ایران آشیانه اهل بیت(ع) است، گفت: آشیانه دوم اهل بیت(ع) در شمال یمن است که باید تلاش کرد تا مذهب اهل بیت(ع) را گسترش دهیم.

 

رییس مجمع علمای سعده یمن در ادامه سخنان خود با بیان این که ناصر کبیر نقش اثرگذاری در ترویج دین به مردم داشت، خاطرنشان کرد: در آن مقطع این چنین کاری بسیار سخت بود و کسی توان انجام آن را نداشت، اما ناصر کبیر این کار ار انجام داده است.

 

وی ادامه داد: این شخصیت بزرگوار این کار را در سن چهارده سالگی انجام داده است که با تبحر خود قلب های مردم را برای اسلام آمده کرد.

 

رییس مجمع علمای سعده یمن با بیان این که باید بقعه شمس آل رسول که در شهرستان آمل قرار دارد گسترش داده شود، بیان داشت: احیاء بقعه ناصر کبیر در آمل حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر از سوی ملت بزرگ ایران اسلامی بوده است.

 

علامه مرتضی ابن الزید الحسنی در پایان، تصریح کرد: می خواهیم تا ایران اسلامی در همه  امور اول باشد و در سراسر دنیا به پیشرفت و تعالی دست پیدا کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات