۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۲۵۶۶۸
حجت الاسلام زائری:

اهل بیت بشریت را از راه منطق و عقلانیت هدایت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هدایت بشر را از مسیر منطق و عقلانیت نشان می‌دهند، گفت: اهل بیت هم به عنوان راهنما راه را نشان می‌دهند و ما باید خودمان جواب گوی کار‌هایمان به خداوند باشیم.
حجت‌الاسلام محمد رضا زائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری، مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) در مراسم تفسیر اصول کافی که شب گذشته در این مجموعه برگزار شد با اشاره به روایتی از عبدالله ابن زین که می‌خواست خاک پای امام جواد(ع) را به عنوان تبرک بردارد، گفت: امام جواد(ع) هر روز ظهر به مسجد می آمدند و به کنار قبر پیامبر رفته، سلامی می‌دادند.

 
 
وی با بیان این‌که امام نهم شیعیان پس از عرض سلام به محل خانه حضرت زهرا می رفتند و کفش هایش را در آوردند و نماز می‌خواندند، افزود: عبدالله ابن زین روزی وسوسه می‌شود که وقتی امام کفش‌هایشان را از پای درآوردند، برود و خاک زیر آن را برای تبرک جستن بردارد.
 
حجت‌الاسلام زائری ادامه داد: فردا که او آمد تا کاری که قصدش را داشت انجام دهد، در کمال تعجب امام سوار بر مرکبی آمدند، امام در آنجایی که هر روز پیاده می شدند و به پیامبر سلام می دادند، پیاده نشدند و قبل از اینکه در جلوی مسجد پیاده شود به کنار سنگی که در آن جا بود رفتند و بر روی سنگ پانهادند و پیاده شدند و از آنجا به پیامبر سلام کردند، این روال چند روز ادامه داشت.
 
وی اظهار داشت: عبدالله این بار با خود گفت «اشکال ندارد، سنگ ریزه های زیر پای حضرت را بر می دارم»؛ فردا امام آمدند ولی کفش‌هایشان را در نیاوردند و باز هم این روال چند روز به طول انجامید، عبالله این بار قصد کرد که به حمامی که حضرت می روند رفته و آنجا کارش را انجام دهد؛ عبدالله ابن زین با پرس و جو حمامی که امام به انجا می رفتند را پیدا کرد.
 
حجت الاسلام زائری در ادامه گفت: وی در روزی که امام قرار بود به حمام برود، به حمام رفت و با صاحب حمام شروع به سخن گفتن کرد، بعد از مدتی صاحب حمام گفت «اگر قصد حمام داری برو و حمام کن که از ساعتی دیگر نمی توانی به حمام بروی» عبدلله پرسید چرا؟، صاحب حمام گفت «زیرا که ابن رضا می خواهد به حمام آید».
 
وی با بیان اینکه عبدلله قصد کرده بود به هر طریقی تبرک را بدست آورد ادامه داد: عبدالله خود را نا آگاه نشان داد و پرسید: ابن رضا کیست؟، صاحب حمام گفت:« یکی از نوادگان پیامبر است و انسان بسیار با تقوایی است»، در همین لحظه امام آمدند و غلامی در کنار امام بودند که حصیری در دست داشت، غلام جلو آمد حصیر را پهن کرد امام سوار بر مرکب به جلو آمدند و پا بر حصیر گذاشته و پیاده شدند.
 
وی با اشاره به پشیمان شدن عبدالله از کرده خود افزود: فردا عبدالله به مسجد رفت دید که امام مانند گذشته وارد مسجد شد، سلامی داد و در جلوی خانه حضرت زهرا نماز خواند، دلیل اینکه امام جواد این کار را انجام دادند، جلوگیری از شیوع و خرافی شدن این موضوع بود و امام چنین چیزی را نمی خواستند.
 
حجت الاسلام زائری با تاکید بر این اینکه مسیر هدایت پیامبر واهل بیت این نیست ادامه داد: کسانی که به نزد پیامبر می آمدند و خواسته نامعقولی در برابر کمک داشتند، پیامبر آنها را قبول نمی کردند و می فرمو:« من برای چیز دیگری آمده ام»؛ پیامبر و اهل بیت آمدند که راه هدایت را از راه منطق و عقلانیت نشان دهند؛ این مسیر مسیر روشنی است و اول تا آخر آن خداوند است؛ ما در شهادت نماز به بنده خدا بودن پیامبر شهادت می دهیم، حضرت علی(ع) به لقب ابو تراب خود افتخار می کردند.
 
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب در ادامه اظهار داشت: پیامبر همیشه می گفتند ما بنده خدا هستیم نه خدا، درست است که اهل بیت و پیامبر کراماتی داشتند ولی همه به اذن خداوند بوده و اگر انحرافی در جماعت می دیدند به سرعت جلوی آن را می گرفتند و می گفتند ما خود بنده خداوندیم.
 
وی با اشاره به تلاش های اهل بیت و پیامبر برای جلو گیری از شیوع این موضوع گفت: ما در حال حاضر انواع مختلف این موضوع ها را مشاده می کنیم، حال فکر کنید اگر این چنین نمی کردند چه می شد، رابطه هر یک از ما با خداوند رابطه مستقیم است، در مکتب اهل بیت واسطه ای همچون دیگر ادیان وجود ندارد؛ اهل بیت هم به عنوان راهنما راه را نشان می دهد و ما باید خودمان جواب گوی کار هایمان به خداوند باشیم./9664/پ202/ب
ارسال نظرات