۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۷۴۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند:

تقویت روحیه نقدپذیری لازمه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جعفری گفت: زمینه امر به معروف و نهی از منکر زمانی در جامعه ایجاد می‌شود که نقدپذیری در جامعه رویج پیدا کند.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد علی جعفری، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر بیرجند با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است و تمام قشرها برای احیا این فرضیه مهم باید تلاش کنند، گفت: اگر این فریضه در جامعه فراموش شود،حیات اجتماعی و سیاسی جامعه در معرض تهدید قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که زمینه امر به معروف و نهی از منکر زمانی در جامعه رواج می یابد، که نقدپذیری در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ نقدپذیری باید در جامعه رایج شود، البته توجه به این نکته ضروریست که نقد خود باید منصفانه و در جهت ارتقای شخص و جامعه باشد.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به این‌که متاسفانه امروزه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به بهانه های مختلف در جامعه انجام می شود، گفت: اگر یک بررسی میدانی در جامعه انجام دهیم، متوجه می شویم یکی از علت های شیوع گناهانی مانند غیبت، دروغگویی، بی حجابی و تهمت ترک وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است، به همین دلیل اگر این وظیفه در جامعه به خوبی انجام شود بسیاری از گناهان در جامعه ریشه‌کن می شود.

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: باید جلسات ستاد احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت منظم در سطح استان برگزار شود، ادامه داد: با توجه به این که هجمه تبلیغاتی دشمن افزایش یافته و بیش از 100 شبکه ماهواره ای به صورت مستقیم نسل جوان را در کشور هدف تبلیغات خود قرار داده است، اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا نشود، جامعه به سرنوشت جامعه دوران امام حسین(ع) دچار شده و مردم در اثر گناه، خدا، امام و نایب امامش را تنها می گذارند.

 

وی با بیان این‌که جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند، میمورد غضب خداوند قرار می گیرد، افزود: یکی از دلایلی که خداوند در قرآن اقوامی مثل ثمود و عاد را مورد عذاب خود قرار داد، این بود که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند و انسان های با ایمان گناه دیگران را یادآور نمی شدند.

 

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: سیاهی گناه در قلب و حاکم شدن تاریکی بر روح انسان مهم ترین پیامد ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و باید قبل از این که وضعیت جامعه به هشدار برسد این فریضه الهی احیا شود، زیرا در صورتی که غلظت قلب بر وجود انسان حاکم شود انسان به هیچ وجه کلام حق و عدالت را نمی شنود. /968/پ202/ب3

ارسال نظرات