۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۲۵۸۷۹
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

جامعه اسلامی با داشتن ولی فقیه بن بستی نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قم تأکید کرد: برای امت اسلامی در دنیا بن بستی نخواهد بود، چون در عصر غیبت ولایت فقیه دارد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) امام جمعه موقت قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در حشن بزرگ سادات علوی استان در مصلی امام خمینی(ره) ساری با اشاره به این که در میان احکام اسلامی پنج مسأله مهم به عنوان اساس و بنیان اسلام مورد توجه قرار گرفته است، گفت: همه معارف دینی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما این پنج اصل سرآمد دیگر معارف دینی به شمار می روند.

 

وی، نماز، روزه، زکات، حج و ولایت را پنج اصل مهم و بنیادی در دین مبین اسلام یاد کرد و افزود: انجام این واجبات دینی همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

 

امام جمعه موقت قم با اشاره به این که ذکر ولایت به عنوان آخرین مسأله مهم در دین اسلام بیان از کم اهمیت بودن آن ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع همانند سلسله جلیله انبیاء الهی است که با حضرت آدم شروع و با حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) به پایان می رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: اگرچه پیامبر گرامی اسلام از لحاظ تاریخی آخر است، اما از لحاظ جایگاه و مرتبه ارزشمند و در جایگاه نخست اولیاء خداوند متعال قرار دارد.

 

وی با اشاره به این که برای هر یک از این پنج اصل مهم در دین مبین اسلام یک عید مهم وجود دارد، افزود: نماز به عنوان یکی از ارکان و ستون دین دارای عید است که نماز عبادی سیاسی جمعه عید این رکن مهم و اساسی دین است.

 

امام جمعه موقت قم با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عید نماز مورد غفلت واقع می شد، تصریح کرد: اما به برکت پیروزی انقلاب، امام راحل و خون پاک شهدا این نماز با صلابت هر هفته باشکوه و اقتدار در مصلی های نماز جمعه کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود از حج به عنوان منظومه ای از اعمال عبادی سیاسی اسلام یاد کرد و افزود: این اجتماع عظیم امت اسلامی به عنوان چهارمین اصل مهم در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی همچنین از ولایت به عنوان یکی از مهم ترین ارکان دین مبین اسلام یاد کرد وگفت: مسأله ولایت در دین اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

امام جمعه موقت قم، ولایت پذیری را امری واجب دانست و خاطرنشان کرد: ولایت تعهد و التزام می خواهد.

 

تولیت آستان حضرت معصومه(س)، حضور سادات در جامعه را عامل عزت و برکت جامعه دانست و تصریح کرد: سادات در اقامه شعائر دینی و حفظ و حراست از واجبات دینی، حفظ عفاف و حجاب، حضور در صحنه های سیاسی، تمسک به ولایت و رهنمودهای امام و رهبری وظیفه و رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند.

 

وی با تأکید براین که سادات باید برای اهل بیت(ع) زینت باشند، ادامه داد: سادات ولادت و ولایت را با هم دارند و به همین دلیل جایگاه آنها در جامعه بسیار رفیع و ارزشمند است.

 

امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز رهبری و تدبیر جهان به دست سادات جلیل القدر است، گفت: امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید حسن نصرالله شخصیت های مهم و اثرگذاری بوده و هستند که رهبری و تدبیر جهان اسلام را در اختیار دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، سید حسن نصرالله را جلوه ای از جلوه های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: چه افتخاری بزرگتر از این که حضرت آیت الله امام خامنه ای پرچم دار اسلام ناب در جهان امروز هستند.

 

وی شهیدان و جانبازان را سند افتخار  و دلیل صدق ما در دفاع از ولایت دانست و خاطرنشان کرد: امروز افتخار می کنیم که در عصر غیبت حضرت ولیعصر(عج) ولی فقیه در رأس حکومت اسلامی قرار دارد.

 

امام جمعه موقت قم تأکید کرد: برای امت اسلامی در دنیا بن بستی نخواهد بود، چون در عصر غیبت ولایت فقیه دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات