۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۲۶۴۴۸

چند خبر کوتاه از مازندران

خبرگزاری رسا ـ تشکیل انجمن یاوران وقف و همچنین اعلام برنامه های هیأت های مذهبی آمل در ماه محرم مهم ترین عناوین خبرهای کوتاه استان مازندران است.
خبرگزاري رسا

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که انجمن یاوران وقف در شهرستان آمل راه اندازی شده است، گفت: این انجمن با حضور منتخبان هیأت امنای حسینیه ها و تکایای شهرستان آمل تشکیل شده است.


وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف و هدایت واقفان به سمت وقف های مورد نیاز از جمله رویکردهای اصلی این انجمن است، بیان داشت: تلاش ما باید در راستا بوده تا به نحو ارزنده و شایسته ای در راستای ترویج فرهنگ وقف گام برداریم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود که مروج روحیه تعاون و همدلی در بین بشریت بوده و عدالت اجتماعی را به همراه دارد.

 

حجت الاسلام علیخانی، ادامه داد: وف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است که باید در این راستا تلاش ارزنده ای صورت گیرد.


رییس دانشگاه آیت الله آملی:

عقل مداری سبب بالندگی و شکوفایی تفکر شیعی شده است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، فاضل لاریجانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی، امروز در جلسه شورای فرهنگی این واحد، گفت: رسالت پیامبر اکرم (ص) با واقعه غدیر خم تکمیل شد و هویت شیعیان نیز مرهون چنین روزی است که باید در راستای تکریم و ترویج آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.


وی با بیان این که علی رغم تشکیک هایی که اهل سنت  انجام می دهند اما شخصیت امام علی(ع) بهترین دلیل بر حقانیت چنین واقعه ای است، بیان داشت: امام علی(ع) شخصیتی ارزنده و گرانقدر و دارای برترین خصایص و ویژگی ها است.


 لاریجانی، ادامه داد: خطبه های نهج البلاغه به تنهایی می تواند دلیل متقنی برای ولایت حضرت علی (ع) باشد که ما باید ادامه دهنده راستین این امام بزرگوار باشیم.


وی با اشاره به ویژگی های خاص تفکر شیعه ،تصریح کرد: یکی از ارکان اربعه اجتهاد شیعه بحث عقل بوده و ویژگی خاصی که تفکر شیعه دارد عقل مداری است.


این استاد دانشگاه، ادامه داد: همین امر موجب پویایی و بالندگی در تفکر شیعه شده است و به همین جهت ما در شیعه تفکر داعشی نخواهیم داشت و اگر هم به وجود بیاید دوام نخواهد آورد.

 

وی با بیان این که توسعه  و ترویج فرهنگی باید به نحو ارزنده ای مورد توجه باشد، گفت: رونق فعالیت های فرهنگی می تواند اثرات مطلوبی داشته باشد که باید به این امر مهم و ارزنده توجه شود.


با حضور سخنرانان برجسته کشوری؛
مرسم عزاداری ماه محرم هیئت محبین آل طاها آمل برگزار می شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم عزاداری هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل به مدت چهارده شب و با حضور سخنرانان برجسته کشوری برگزار می شود.


این مراسم ها از روز شنبه، سوم آبان به مدت چهارده شب و از ساعت بیست در حسینیه آل طاها واقع در آمل، خیابان شهید بهشتی، میدان ششم بهمن صورت خواهد گرفت.


به گزارش خبرگزاری رسا؛ در این مراسم ها که با مداحی کربلایی محمدجواد احمدی از قم صورت می گیرد، حجت اسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت الاسلام محمود جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، حجت الاسلام علی سرلک، کارشناس مذهبی سیما و حجت الاسلام محمدحسین نژادی به سخنرانی خواهند پرداخت./1314/د101/ب1

ارسال نظرات