۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۲۶۵۸۹

اجرای رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از اجرای رزمایش تاکتیکی نیروهای مردمی فعال در گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در سراسر استان خبر داد.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش تاکتیکی نیروهای مردمی فعال در گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر از پنج‌شنبه هفته جاری یکم آبان ماه در سراسر استان اجرا خواهد شد.


وی با بیان این‌که 75 گردان بیت‌المقدس برادران و سه گردان کوثر متشکل از خواهران بسیجی در این رزمایش حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: این رزمایش در سه مرحله شامل آموزش و ساماندهی نیروها، تیراندازی با سلاح‌های سازمانی و در نهایت آمادگی جسمانی اجرایی می شود.


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان این‌که یکی از مهم ترین راه‌های ارتقای آمادگی رزمی دفاعی، جسمانی و تاکتیکی نیروهای بسیج اجرای این‌گونه رزمایش‌ها است، گفت: تقویت قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان، ارتقای آمادگی های رزمی و جهادی مردم در قالب بسیج که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در این رزمایش مورد توجه خواهد بود.


سردار کریمیان دفاع سرزمینی را اصلی‌ترین تاکتیک نیروهای مردمی در مقابله با دشمنان فرامنطقه ای دانست و افزود: در گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر استان تاکتیک دفاع موزائیکی در دستور کار خواهد بود که در این‌گونه تاکتیک، هر منطقه به فراخور حساسیت و نیروهای موجود به دفاع در برابر تهدیدات می پردازند.


وی با تأکید بر این‌که سپاه عاشورا امروز به قدری از توان نظامی و دفاعی رسیده که حتی بدون نیروهای کلاسیک می تواند در برابر نیروهای فرامنطقه ای در استان مقابله کند، افزود: این رزمایش در مبحث پدافند غیرعامل تعریف می شود که در آن دفاع و حفظ جان، تجهیزات و توان رزمی مورد تأکید است.


سردار کریمیان برگزاری رزمایش امداد و نجات و دفاع از کوی و برزن در شهرها را یکی از اولویت های سپاه و بسیج عنوان کرد و گفت: برای رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در سراسر استان تمامی مسائل ایمنی، حفاظتی و امنیتی پیش بینی شده است، ضمن این‌که اطلاع‌رسانی های لازم برای آگاهی مردم نیز انجام گرفته است.


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان این‌که برگزاری صبحگاه مشترک ویژه بسیجیان حاضر در رزمایش و انجام عملیات های ضدهلی‌بردی در تمامی نواحی استان اجرا خواهد شد، افزود: ناظران سازمان بسیج مستضعفان کشور نیز بر روند اجرایی رزمایش نظارت خواهند داشت./935/پ203/ب

ارسال نظرات