۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۲۲۶۹۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان:

جنگ نرم دغدغه اصلی مسؤولان فرهنگی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، گفت: یکی از مباحث جنگ نرم به ویژه در آستانه ماه محرم، هیات های مذهبی و نحوه برگزاری مراسم‌ها است که باید بیشتر و جدی تر مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام محمود فقیهی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، شب گذشته در گردهمایی هیات های مذهبی شهرستان نجف آباد که در آستانه ماه محرم در حسینیه کربلایی ها برگزار شد، با بیان آیه «فَلَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ عَلى‏ آثارِهِمْ إِنْ لَمْ یُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَدیثِ أَسَفاً» گفت: این آیه دربردارنده اوج اهمیت پیامبر به مباحث دینی و ایمانی مردم است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که دغدغه اصلی پیامبر طبق این آیه امر دین مردم است، افزود: ما نیز به عنوان مسؤولان امر فرهنگ و دین جامعه باید در مراتبی از وجود خود دغدغه پیامبر اکرم(ص) را نسبت به دین مردم داشته باشیم و  موقعیت خود را در این دغدغه به درستی بشناسیم.

 

حجت الاسلام فقیهی در ادامه با بیان سخنانی از رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: جنگ امروز که تمام قطب های قدرت فکری و تبلیغاتی دنیا در حال طراحی برای ریشه کردن اسلام هستند، یک جنگ واقعی و حقیقی است و یک طرف این جنگ مسوولان فرهنگی کشور هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب، ما باید به این باور برسیم که اکنون در میدان تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم و تازمانی که این احساس نیاز و باور را نداشته باشیم، احساس مسوولیت نخواهیم کرد و نخواهیم توانست در برابر این تهاجم ایستادگی کنیم.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان این نکته که رهبر انقلاب از حدود سال 73 بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرده اند، خاطر نشان کرد: غفلت و عدم باور به این جنگ سبب ریشه دوانی بیشتر این تهاجم خواهد شد و آشنایی با روش های دشمن و شیوه های تبلیغاتی آن بهترین راه مقابله با دشمن در میدان جنگ نرم است.

 

وی در ادامه بیان داشت: نکته دیگر این در بحث جنگ نرم این مسأله است که همه آسیب های فرهنگی کار بیگانه نیست و ما خود نیز مقصر هستیم و تا زمانی که در عرصه فرهنگی تنها در حد حرف و سخن به این مسأله بپردازیم و به معنای واقعی جنگ نرم جزء دغدغه های ما قرار نگیرد، نخواهیم توانست در مقابل دشمن دست به دفاع بزنیم.

 

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به این که هیات های مذهبی امانتی در دست ما است، گفت: این هیات های مذهب به عنوان امانت دست ما سپرده شده است و ما باید نسبت به آن احساس مسؤولیت داشته باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: هم اکنون در استان اصفهان حدود 6 هزار هیات مذهبی و حدود 8 هزار مداح وجود دارد که با وجود این آمار بالا تاکنون نوانسته ایم آموزش های لازم و کافی را در اختیار این هیات ها قرار دهیم.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه بیان داشت: آموزش سبک های صحیح مداحی و ارتقای سطح علمی اعضای هیات های مذهبی به خصوص در مسائل دینی و تاریخی یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی در عرصه فرهنگی است. 

 

وی در پایان افزود: از جمله اقدامات در حال اجرا، تشکیل کلاس های متناسب با مداحان و هایت های مذهبی در فضای دانشگاه ها است و هم چنین در مسائل بهداشتی، اطعام در مراسمات و هم چنین ایجاد فضاهای مناسب برای کودکان و نوجوانان در محیط هیات از جمله مواردی است که باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات