۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۲۷۲۰۵
سهیل کریمی:

انقلاب اسلامی با فرهنگ جهاد و شهادت صادر شده است

خبرگزاری رسا ـ کارگردان مستند زخم پیوار که به بیان مصائب شیعیان در پاراچنار پاکستان پرداخته است، گفت: شیعیان اهل بیت(ع) در پاراچنار، تاوان طرفداری از انقلاب اسلامی را می دهند و بر سر مزار شهدای آن ها به جای پرچم پاکستان، پرچم جمهوری اسلامی ایران نصب است.
انقلاب اسلامی با فرهنگ جهاد و شهادت صادر شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سهیل کریمی، کارگردان و مستندساز، شامگاه چهارشنبه در هم اندیشی «دیپلماسی هنر برای صدور انقلاب» که در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: هنر می تواند بدون در نظر گرفتن محدودیت های سیاسی، در صدور انقلاب به نقاط مختلف جهان اثرگذار باشد.

 

این مستندساز در حاشیه اکران مستند جدیدش تحت عنوان «زخم پیوار» که به مصائب شیعیان پاراچنار در پاکستان پرداخته است، خاطرنشان کرد: شیعیان اهل بیت(ع) در پاراچنار تاوان طرفداری از انقلاب اسلامی را می دهند. بر سر مزار شهدای آن ها پرچم جمهوری اسلامی نصب است در حالی که پرچم خود پاکستان نصب نشده است.

 

وی افزود: این نگاه به انقلاب اسلامی و این دیپلماسی فقط خلاصه به کشورهای همجوار ما نمی شود و یکی از آن ها برنامه هایی بود که آستان قدس برای مردم نیجریه برگزار کرد که امروز رشد بسیار شدیدی در شیعه گرایی مردم این کشور شاهد هستیم.

 

کریمی تأکید کرد: تشیعی که از بعد از انقلاب احیا شد، در تاریخ اتفاق نیفتاده است و امروز هنرمندانی از کشورهای اروپایی هستند که با نگاه زیبایی به این تفکر می پردازند و توانسته اند سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی باشند.

 

این مستندساز گفت: اتفاقاتی که طی این حدود چهار سال در سوریه گذشت، که مسؤولان حکومتی شان اجازه پخش اذان شیعی را نمی دادند، به واسطه قدرتی که شیعه به واسطه انشعابات جمهوری اسلامی نشان داد، امروز بزرگ ترین فتوحات را در سوریه شیعیان انجام می دهند و انقلاب با همین فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت صادر شد.

 

وی اظهار کرد: ما در سفرها با مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان همراه هستیم، جالب بود که در اظهارنظرهای آزادی خواهان در کشور های مختلف مانند خود سوئیس افرادی را می دیدیم که می گفتند اگر شما عقب نشینی کنید، ما سرشکسته می شویم.

 

کریمی با اشاره به انگیزه اش از به تصویر کشیدن جنایات طالبان در برابر جمعیت نیم میلیون نفری پاراچنار، افزود: امروز خیلی ها هستند که حتی اسم پاراچنار را نشنیده اند و اثری که هنر به نمایش گذاشت باعث مطرح شدن وضعیت مردم محاصره شده پاراچنار شد و مسؤولان نسبت به آن حساس شدند.

 

کارگردان مستند «زخم پیوار» تصریح کرد: این مردم روز سوم خرداد 61 برای آزادی خرمشهر روزه گرفتند و پس از این که عصر همان روز خبر آزادی خرمشهر را شنیدند، برای شادی به این مناسبت برنامه داشتند که چهارم خرداد با چراغ سبز ضیاءالحق، رییس جمهور معدوم وقت پاکستان، به همین جرم شادی برای آزادی خرمشهر به آن ها حمله شد و شهدای بسیاری دادند.

 

وی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، عزت و احترامی که به ایرانیان گذاشته می شود غیر قابل وصف است و من این ادعا را به عنوان کسی عرض می کنم که خیلی از مناطق دنیا را حسب وظیفه ام دیده ام./820/پ202/ب5

ارسال نظرات