۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۲۷۲۲۰
آیت‌الله علوی گرگانی:

به هر میزان علم و مقام فرد بیشتر باشد مسؤولیتش نیز سنگین تر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که تلاش اهل‌بیت(ع) عاقبت به خیر شدن افراد بوده است، گفت: این بزرگواران بسیار تلاش می‌کردند تا ما چند روزه دنیا را به خیر بگذرانیم، فرد به هر میزان علم و جایگاه بیشتری داشته باشد مسؤولیتش نیز بیشتر می‌شود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضا و اساتید جهاد دانشگاهی با اشاره به آیات گفت: صرف گوش دادن به نصایح مشکلی را حل نکرده و فرد باید ضمن گوش دادن به این مطالب دل بسپارد.

 

وی افزود: جان و دل شهدای کربلا و اصحاب همراه امام حسین(ع) بود که به این مقامات عالی رسیده و حتی امام معصوم(ع) آنها را با تعابیر بلند خطاب می‌کند؛ دل این بزرگواران لحظه‌ای در راه سیدالشهدا(ع) نلرزید.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا بیان داشت: امام(ع) خطاب به اصحاب می‌فرمایند «من اصحابی پاک‌تر و نیک‌تر از اصحاب خود ندیدم»، این نشان می‌دهد که اصحاب سیدالشهدا(ع) از اصحاب امیرمؤمنان(ع) نیز بالاتر بوده‌اند.

 

وی ادامه داد: این افراد به حقیقت رسیده و اعتقاد درونی به امام حسین(ع) داشتند، از این‌رو حتی برای شهادت نیز با یکدیگر مسابقه می‌دادند، چرا که می‌دانستند پس از شهادت به بهشت جاویدان می‌رسند، این عملشان نیز به سبب عقیده بالای آنها بوده است.

 

حضرت آیت‌‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که در دوران کنونی نیز افرادی هستند که دنیا را حجاب میان خود و بهشت می‌دانند، تصریح کرد: اعتقاد این افراد به قدری زیاد است که می‌خواهند هر چه زودتر این پرده حجاب برداشته شود.

 

وی یادآور شد: آرزوی افرادی که این اعتقاد را دارند این است که سریع حجاب دنیا برداشته شده و هر چه زودتر پاداش و اجر تلاش‌هایی که این دنیا انجام داده‌اند را ببینند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: البته پرونده عده‌ای به قدری سیاه است که در میان گناهان خود سردر گم شده‌اند؛ این افراد همیشه آشفته و پریشان هستند به گونه‌ای که خواب ندارند.

 

وی افزود: گناه سبب ایجاد ناراحتی روانی در فرد می‌شود، فرد باید مراقب خود باشد تا در هنگام پیری از کرده خود پشیمان نشود، خیال نکنیم همیشه جوان بوده و دارای پست و مقام هستیم، بلکه باید بدانیم که قیامت و آخرتی است.

 

حضرت آیت‌‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که تلاش اهل‌بیت(ع) عاقبت به خیر شدن افراد بوده است، گفت: این بزرگواران بسیار تلاش می‌کردند تا ما چند روزه دنیا را به خیر بگذرانیم، فرد به هر میزان علم و جایگاه بیشتری داشته باشد مسؤولیتش نیز بیشتر می‌شود./993/پ202/ج

ارسال نظرات