۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۲۴۶
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه زنجان:

طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان زنجان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: طرح معنوی «بصیرت عاشورایی» به منظور تبیین واقعه کربلا و استفاده از ظرفیت معنوی امامزادگان اجرا می شود.
حجت الاسلام خدابنده لو

 حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان زنجان خبر داد و اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، طرح معنوی و مذهبی بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان اجرایی خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که طرح بصیرت عاشورایی به منظور تبیین واقعه کربلا و استفاده از ظرفیت معنوی امامزادگان اجرا می‌شود، تصریح کرد: تبیین ابعاد مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه درباره اهداف والای نهضت حسینی و واقعه کربلا از اهداف اجرای طرح بصیرت عاشورایی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه را نیز از دیگر اهداف اجرای طرح بصیرت عاشورایی اعلام کرد و گفت: در قالب تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی متناسب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایا از برنامه‌های اجرایی در این طرح می باشد.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های اجرایی اوقاف استان زنجان هم‌زمان با ماه محرم، گفت: اعزام روحانیان به بقاع‌ متبرکه، اطعام عزاداران، برپایی خیمه‌های معرفت‌ به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده از جمله برنامه‌های اجرایی اوقاف در این ماه است.

 

حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح بصیرت عاشورایی تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت معنوی امامزادگان و استفاده از روش‌های تبلیغی نوین، سطح معلومات دینی و مذهبی زائران گردشگر افزایش یابد و همچنین انس هرچه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت و پاسخگویی به سوالات و رفع شبهات آنها از اهداف برنامه‌های اجرایی اوقاف در ماه محرم است.

 

گفتنی است مرقد مطهر 126 امامزاده در استان زنجان قرار  دارد./949/ت302/ب5
 

ارسال نظرات