۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۲۷۳۵۸
امام جمعه گرگان:

مبلغان در ماه محرم به محتوا و پیام اصلی قیام حسینی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بر ضرورت پرداختن به محتوا و پیام اصلی قیام حسینی از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: باید از نزدیک شدن به برگزاری شکل مراسم عزاداری امام حسین(ع) پرهیز شود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان،  آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‏های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم ویژه عزاداری در کشور گفت: سخنرانان، مبلغان و وعاظ باید در تشریح قیام عاشورا به محتوا و پیام اصلی امام حسین(ع) اشاره کنند و از نزدیک شدن به برگزاری شکلی مراسم عزاداری در این ماه گرامی پرهیز شود چرا که با گسترش شکلی عزاداری ها، پیام اصلی و ارزشمند امام حسین(ع) از قیام عاشورا در جامعه تبیین نمی شود.

 

وی افزود: قیام عاشورا نهضتی است که در تاریخ بشریت تأثیر بسزایی گذاشته است و بسیاری از بزرگان تاریخ از جمله حضرت امام خمینی(ره) و گاندی حرکت های انقلابی خود را در رهایی مردم از چنگال استکبار با الگوبرداری از نهضت امام حسین(ع) آغاز و به نحو احسن به نتیجه رسانده اند.

 

به گفته وی، امام حسین(ع) یکی از اهدافش از قیام عاشورا حفظ و نجات کرامت انسانی از کفر و عناد ورزی بوده که به بهترین نحو ممکن محقق شد و رعایت این مهم از تأکیدات مکرر قرآن و اسلام است.

 

نماینده ولی‏فقیه در گلستان اظهار داشت: خاندان بنی عباس در تاریخ برای از بین بردن ماهیت و نشانه های قیام عاشورا مقبره امام حسین(ع) را به آب بستند، اما به حول و قوه الهی این کار نه تنها باعث از بین رفتن نشانه های قیام عاشورا نشد بلکه به سیل مشتاقان این امام همام افزود و انشاء الله نشانه های این قیام تا ظهور حضرت مهدی(عج) حفظ خواهد شد.

 

آیت‏الله نورمفیدی هم‏چنین با اشاره به سالروز چهارم آبان که مصادف است با اعتراض و سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی(ره) درباره قانون ننگین کاپیتالسیون که به موجب آن اگر آمریکایی ها در کشور ما مرتکب جرمی می شدند باید در کشور خودشان محاکمه می شدند، این موضوع باعث برافروختگی امام(ره) شد و طی اعتراض آتشین خود به خاندان پهلوی در خصوص لغو این قانون هشدار داد.

 

وی در همین خصوص گفت: امام خمینی(ره) با الهام از قیام عاشورا که به منظور حفظ کرامت انسانی صورت گرفت به این رفتار خاندان پهلوی اعتراض کرد.

 

خطیب نمازجمعه گرگان در ادامه گفت: متأسفانه مدتی است که جریانات تکفیری در منطقه به ویژه کشورهای سوریه و عراق جولان می دهند، این جریانات ماحصل توافقات پشت پرده و خیانت برخی کشورهای منطقه و ابرقدرت ها است که در حال حاضر دامن گیر خود آنان شده و به ظاهر با تشکیل اعتلاف جهانی در تلاش برای از بین بردن این تروریست ها هستند اما از این مهم غافل هستند که بدون حضور ایران به عنوان یکی از وزنه های سیاسی و نظامی منطقه موفق نخواهند شد.

 

وی اضافه کرد: آنچه که می تواند باعث نابودی این گونه گروه های تروریستی شود خود مردم منطقه هستند.

 

امام جمعه گرگان در خطبه های اول خاطرنشان کرد : در احادیث و روایات اسلامی در خصوص حفظ و حقوق اموال ایتام بسیار تاکید شده و مسلمین را از پایمال کردن حقوق ایشان برحذر داشته است/1315/پ202/ب1

ارسال نظرات