۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۲۷۵۱۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ترویج بصیرت عاشورایی رویکرد اصلی مبلغان دینی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که ترویج بصیرت عاشورایی رویکرد اصلی مبلغان دینی باشد، گفت: مبلغان دینی، شعرا و مداحان باید سعی کنند تا در ایام محرم و صفر بر بصیرت‌افزایی مردم در سایه مکتب اصیل حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی همت کنند.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: باید اهتمام و تلاش ارزنده ای برای بهره گیری ارزنده از ایام محرم وجود داشته باشد و تلاش کنیم تا عزاداری شایسته ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که ماه محرم فرصت گرانقدری برای بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) است، بیان داشت: باید سعی کنیم تا در این ایام نورانی در راستای تقویت معرفت دینی مردم گام برداریم که مبلغان دینی وظیفه خطیری بر عهده دارند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) سبب سعادت و رستگاری انسان می شود، تصریح کرد: باید در تلاش باشیم تا از این داشته های گرانقدر خود به خوبی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که حماسه عاشورا به سبب بصیرت والای امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران با وفایش شکل گرفت که تا آخرین لحظه بر پیمان والای خویش استوار بودند، بیان داشت: این حماسه به ما درس دینداری و مقابله با ظلم و ستم را آموخت که همگان وظیفه ترویج این فرهنگ ارزنده را داریم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و ترویج ارزش ها دست به این قیام ارزنده زد، گفت: ما نیز وظیفه داریم به اندازه وسع خود در راستای ترویج ارزش های والای دینی تلاش کنیم.

 

وی با بیان این که عزت و عظمت ما به برکت حماسه عاشورا است که باید در راستای ترویج پیام فرهنگ عاشورایی تلاش کنیم، گفت: ملت ایران پیمانی ارزنده با امام حسین(ع) دارند و مراسم عزاداری ایشان هر ساله با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود و مردم ما اهتمام ویژه ای در راستای بزرگداشت عزاداری سرور و سالار شهیدان دارند که باید در تلاش باشیم تا سیره نورانی این امام همام را در برنامه های زندگانی خود اجرایی کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج بصیرت عاشورایی رویکرد اصلی مبلغان دینی باشد، بیان داشت: مبلغان دینی، شعرا و مداحان باید سعی کنند تا در ایام محرم و صفر بر بصیرت‌افزایی مردم در سایه مکتب اصیل حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی همت کنند. 

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که مبلغان و مداحان وظیفه ای مهم و اساسی در این ایام بر عهده دارند، افزود: ترویج فرهنگ عاشورایی امری مهم و ارزنده بوده که همه ما باید در عمل به دنبال تحقق سیره ائمه اطهار(ع) در زندگی باشیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که سیمای شهری باید متناسب با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان باشد، خاطرنشان کرد: همگان باید تلاش کنند تا بتوانیم عزاداری خوبی برای امام حسین(ع) در این ایام داشته باشیم که ثمرات ارزنده ای برای دنیا و آخرت ما دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا، گفت: نماز ظهر عاشورا باید به یک فرهنگ تبدیل شود که همه دسته های عزادارای که صدای اذان را شنیدند به صف نماز بیایند و بدانید که امام حسین(ع) برای امربه معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و اهتمام ویژه ای در راستای برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا وجود داشته باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات