۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۲۲۷۸۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

روشنگری و آگاهی بخشی جامعه اسلامی رسالت امروز مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، ایجاد انحراف در جامعه اسلامی را هدف امروز دشمنان دانست و گفت: مبلغان دینی باید با هوشیاری کامل در جهت روشنگری و آگاهی بخشی جامعه از توطئه های دشمنان حرکت کنند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول محرم که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که ماه محرم فرصتی ارزنده برای بصیرت افزایی است، گفت: باید در تلاش باشیم تا از این ایام گرانقدر و ارزشمند به بهترین نحو ممکن و در راستای سعادت و تعالی خود بهره گیری کنیم.

 

وی با اشاره به این که مطالعه نهضت حسینی امری ارزنده بوده که باید به آن توجه شود، بیان داشت: این ایام فرصتی گرانقدر برای تبیین فرهنگ عاشورا و برکات ارزنده آن بوده که باید به آن توجه شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: باید با تحلیل امور سیاسی آن زمان گام برداشته و بدانیم که چرا عده ای مسیر خود را تغییر دادند که اگر از غدیر دفاع می شد و عده ای قصد به انحراف کشیده این واقعه عظیم را نداشتند دیگر واقعه عاشورا رخ نمی داده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مبلغان دینی در این ایام نسبت به تبیین وقایع و تحلیل امور گام برداشته و از زمانی که مردم برای عزاداری سرور و سالار شهیدان می گذارند به نحوی والا و آن گونه که شایسته است بهره گیری شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که باید همراه با شور حسینی به دنبال شعور حسینی باشیم، بیان داشت: انسان می تواند در پرتو بهره گیری از نهضت حسینی به تعالی و سعادت دست پیدا کند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که ترویج فرهنگ عاشورایی و امربه معروف و نهی از منکر در این ایام بسیار ارزنده است، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا در عمل پیرو شایسته ای برای امام حسین(ع) بوده و در راستای تقرب الی الله گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که باید به نحوه عزاداری ها توجه ویژه ای شده و تلاش کنیم تا این مراسم ها همراه با بصیرت افزایی باشد، گفت: نباید عزاداری ما به گونه ای باشد که دل امام زمان(عج) را بشکنیم و باید مراقب اعمال و رفتار خود در این ایام باشیم.

 

وی با بیان این که در این ایام برای انسانی عزاداری می کنیم که در همه مراحل زندگی خود به دنبال کسب رضایت خداوند منان است، خاطرنشان کرد: سرور و سالار شهیدان همه هستی خود را در کفه اخلاص قرار داد تا دین، امنیت و آن نظام اسلامی که دگرگون شده بود در افکار مردم بماند و اسلام ناب محمدی را بیان کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده افزود: دشمنان تلاش کردند تا غدیر و عاشورا فراموش شود و عده ای فتنه گر با برنامه ریزی بر سر راه آمده تا افکار فتنه گرایانه خود را در این خصوص رقم بزنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که وهابیت به دنبال مقابله با اسلام ناب محمدی اس، تصریح کرد: امروز نیز عده ای تلاش دارند وهابی گری را ترویج داده و اسلام هراسی و شیعه هراسی را محقق کنند.

 

وی با بیان این که دشمنان به دنبال انحراف ما هستند که باید مراقب باشیم، گفت: دشمنان می خواهند فرزندان ما را از مسیر شیعی به انحراف کشانده که باید این امور تحلیل شده و انحرافات برای مردم بیان شود./1314/202/ب1

ارسال نظرات