۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۲۸۲۷۹
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه مطرح کرد:

تبعیت از ولی فقیه از لوازم اعتقاد به غیبت امام عصر

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: خداوند در قرآن کریم فرمانبری از رسول الله(ص) را فرمانبری از خود می داند و پیامبر اکرم نیز در غدیر خم این ولایت را بنا بر حکم الهی برای ائمه(ع) نیز صادق عنوان کردند و طبق فرموده آخرین حجت خدا، امام عصر(عج) نیز در غیاب ایشان، تبعیت از ولی فقیه در حکم تبعیت از ایشان است لذا تبعیت از ولی فقیه، تبعیت از خداست.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) از جانب خداوند دو حکم دارند، یکی نبوت و دیگری امامت.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: طبق آیات قرآن کریم، نبوت پیامبر اکرم چند ویژگی اصلی و مهم داشت که قلمرو گسترده رسالت ایشان که برای همه بشریت تعریف شده بود، یکی از این ویژگی هاست.

 

وی در ادامه با برشمردن دیگر ویژگی های نبوت پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: رسالت پیامبر یک مقام اجرایی نبود و فقط در ابلاغ وحی به مردم تعریف می شود و از طرف دیگر ایشان آخرین پیامبر الهی بودند چرا که خداوند بر ایشان قرآن را که کامل ترین و جامع ترین پیام الهی است، نازل کرد.

 

حجت الاسلام حاج صادقی اظهار کرد: حکم ولایت و امامت رسول الله بر خلاف حکم نبوت شان جنبه اجرایی نیز داشت و تفاوت دیگرش این بود که این ولایت مختص مومنین است و کسانی که وارد دین نشده اند، بهره ای از حکم ولایت ایشان نبرده اند و به قول حوزویان در حکم ولایت رسول الله علاوه بر ارائه طریق، راهبری و ایصال الی المطلوب نیز مطرح است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: همانطور که حاصل نبوت پیامبر(ص)، قرآن کریم بود، حاصل ولایت ایشان نیز عترت(ع) و تداوم ولایت است.

 

وی  گفت: پیامبر در حدیث ثقلین نهی از تفکیک قرآن و عترت نکردند، بلکه فرمودند این دو جداشدنی نیستند و در واقع نفی ابدی کردند و معنای آن این است که اگر از ولایت جدا شدید، از قرآن جدا شده اید و قرآن بی ولایت و ولایت بی قرآن عامل گمراهی است نه عامل هدایت؛ همان طور که امروز تکفیری ها و داعش با نام قرآن به جان مسلمانان افتاده اند.

 

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم فرمانبری از رسول الله(ص) را فرمانبری از خود می داند و پیامبر اکرم نیز در غدیر خم این ولایت را بنا بر حکم الهی برای ائمه(ع) نیز صادق عنوان کردند و طبق فرموده آخرین حجت خدا، امام عصر(عج) نیز در غیاب ایشان، تبعیت از ولی فقیه در حکم تبعیت از ایشان است لذا تبعیت از ولی فقیه، تبعیت از خداست.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: در این زمانه خداوند دو نعمت به ما عطا فرموده که شکر آن بر همه ما به ویژه روحانیون و دانشگاهیان واجب است؛ و آن دو نعمت یکی ولی فقیه بصیر، آگاه، شجاع، قاطع و مسلط بر احکام الهی است که دشمن را به ستوه آورده و به اعتراف دشمنان یک ابرمرد است، و دیگری این امت وفادار به ولایت، که " الّذین قالوا رَبّنا الله ثمّ استقاموا" را گفتند و هزینه آن را هم پرداختند./820/پ202/ب 

ارسال نظرات