۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۲۸۵۷۱
کارشناس پدافند غیرعامل:

راهبرد حوزه علمیه در پدافند غیرعامل تقویت زیرساخت‌های اتحاد مذهبی و قومی باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس پدافند غیرعامل مقابله با خرافه ستیزی و نحله‌های مختلف و انشقاقات گروهی، مقابله با دامن زدن به نارضایتی‌های اجتماعی و تحریک اقوام مختلف، و جلوگیری کردن از تعصبات کورکورانه قومی و مذهبی و کانون‌های رادیکال فرهنگی و قومی را از وظایف حوزه‌های علمیه در تقویت پدافند غیرعامل برشمرد.
پدافند غير عامل
رضا جهان تیغ، کارشناس پدافند غیر عامل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین جایگاه حوزه علمیه در مقابله با تهدیدات و هجمه های تبلیغی، فرهنگی دشمن پرداخت و ابراز داشت: پدافند غیر عامل در تمام عرصه ها تأثیرگذار است و تهدیدات فرهنگی به آنچه که دشمن علیه ارزش های حیاتی یک کشور إعمال کرده و آن کشور را در حفظ این ارزش ها با چالش و خطر رو‌به‌رو می کند.
 
وی تأمین منافع را، هدف جنگ افروزی کشورهای استعمارگر دانست و ابراز داشت: مستکبران برای رسیدن به منافع خود دست به تجزیه کشورها زده تا آن ها را تضعیف کنند تا بتواند به راحتی به مقاصد عمده خود برسد چرا که پهنای جغرافیایی و جمعیت سبب قدرت گرفتن هر کشور می شود و هر گاه این دو مهم را از کشورها بگیرند  برآن مسلط می شوند.
 
این کارشناس پدافند غیرعامل با بیان این که ایران «هارتلند جهان» (به معنای قلب حیاتی) است، اظهار داشت: اندیشمندان غربی با بررسی هایی که انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که جهان دارای یک قلب حیاتی است که تعبیر آن ها به «هارتلند» است و اعلام کرده اند قلب جهان خاورمیانه و قلب خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین دشمن درصدد تجزیه و تضعیف این قلب حیاتی است.
 
وی افزود: دشمن از چند جهت ایران اسلامی را امتحان کرده و به این نتیجه رسیده که نه می تواند از طریق نظامی وارد شود چرا که تجربه هشت سال جنگ را چشیده است و نه می تواند از راه تحریم ایران را به زانو در آورد به سبب 30 سال تحریم های گوناگونی که علیه ما انجام داده است و چاره ای جز این ندارند که به تضعیف ایران بپردازند و برای رسیدن به این هدف راه های گوناگونی را در پیش گرفتند.
 
جهان تیغ یکی از راه‌های تضعیف کشورهایی همچون ایران را اختلافات قومی و قبیلگی دانست و ابراز داشت: چارچوب و نوک پیکان کشورهای استعمارگر سوی کشورهایی است که دارای تنوع قومی است تا بتوانند از اختلافات پیش آمده به نفع خود استفاده کنند. بنابراین این دسته از تهدیدات در عرصه فرهنگی یک کشور جای دارد با توجه به آن چه که بیان شد باید به تقویت زیرساخت های فرهنگی به صورت جدی پرداخته شود.
 
وی مقابله با خرافه ستیزی و نحله‌های مختلف و انشقاقات گروهی، مقابله با دامن زدن به نارضایتی‌های اجتماعی و تحریک اقوام مختلف، و جلوگیری کردن از تعصبات کورکورانه قومی و مذهبی و کانون‌های رادیکال فرهنگی و قومی را از وظایف حوزه‌های علمیه برشمرد و تأکید کرد: آنچه که باید به آن پرداخت و در مسیر آن تلاش کرد، فقط اسلام و و هویت ایرانی ـ اسلامی است.
 
این کارشناس پدافند غیرعامل در پایان سخنان خود تبعیت از کلام رهبر معظم انقلاب را مهم‌ترین وظیفه حوزه علمیه در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی و  تهدیدات خارجی عنوان کرد و افزود: از کارهای مهم حوزه علمیه ارائه مطالب دینی به فراخور سن مخاطبان و گفتن شیرینی های اسلام برای ارتقای معرفتی جوانان است./921/ت302/س
ارسال نظرات