۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۲۸۶۰۳
حجت الاسلام صمدی آملی:

بهره گیری از فرهنگ عاشورایی تضمین کننده سعادت جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که باید تلاش کنیم تا امام حسین(ع) محور ما باشد، گفت: خداوند متعال ثواب بزرگ و عظیمی را برای امام حسین(ع) در نظر گرفته است که باید پیرو تعالیم والای فرهنگ عاشورایی باشیم که سبب سعادت ما می شود.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم هیأت مکتب الزهرا(س) که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار می شود با بیان این که انسان حقیقتی دارد که با کل نظام هستی مرتبط است ،گفت: اگر می خواهیم برای چیزی گریان باشیم خوب است برای امام حسین(ع) گریان بوده و این گریه را برای سرور و سالارشهیدان داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که یکی از خصوصیات امام حسین(ع) این بوده و شهادت پیش آمد تا اشک ها ریزان شود، بیان داشت: مبانی اشک در جان اشخاص گوناگون بوده که به مسائل مختلف بستگی دارد.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که باید برای اشک خود مالک درست کنیم و آن هم برای امام حسین(ع) بوده و جان ما به عنوان مالکیت سرور و سالار شهیدان باشد، تصریح کرد: خداوند متعال رتبه ای به امام حسین(ع) داده که قتیل العبرات است که چه خوب بوده انسان خودش به طبیعت برای حضرت گریه کند.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی، ادامه داد: امام حسین(ع) کشته شد تا مالک عبرات ما باشد و این وجود نورانی حجت الله بوده که به امر الهی و در نظام هستی در حضور تام است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: پیامبر اکرم به امام حسین(ع) فرمود تو باید به دنیا برگردی تا شهادت روزی شما شود که در آن ثواب بزرگی ثبت شده است.

 

وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا امام حسین(ع) محور ما باشد، گفت: خداوند متعال ثواب بزرگ و عظیمی را برای امام حسین(ع) در نظر گرفته است که باید پیرو تعالیم والای فرهنگ عاشورایی باشیم که سبب سعادت ما می شود.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که باید تلاش کنیم تا عزاداری های ما در راستای کسب رضایت حضرت باشد، بیان داشت: عزاداری برای سرور و سالار شهیدان برای تبرک و تملک بوده و حضرت نیاز به دلسوزی ندارد.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی با اشاره به این که باید مراقب عزاداری های خود باشیم و اگر کسی برای امام حسین(ع) گریه کند از ثواب ارزنده و گرانقدری برخوردار است، افزود: در عزاداری ها باید به این امر توجه کنیم که بستگی دارد بخواهیم چه کسی مالک ما باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان باید کاری کند که امام حسین(ع) مالک شفاعت او باشد، گفت: تلاش ما باید در این راستا بوده تا سرور و سالار شهیدان مالک ما بوده و اختیاری نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام صمدی آملی، ادامه داد: مانند یاران امام حسین(ع) در روی زمین پیدا نشد که در روز عاشورا آسمان ها و زمین هم به گریه درآمده که مالکیت عزای آنان نیز برای حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

وی با بیان این که عشق و ارادت ارزنده ای نسبت به امام حسین(ع) وجود دارد، گفت: در روز اربعین حسینی بیش از بیست میلیون نفربرای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به کربلا می روند که خود حضرت مالک این افراد است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات